سی‌وششمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 4108168
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
با حضور رئیس کمیته تخصیص

سی‌وششمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود

سی و ششمین جلسه هیئت مدیره این اتحادیه با دو دستور کار رفع مشکل جدی اتحادیه‌ها در بحث اداره ستاد خود و بحث و بررسی پیشنهادی جامع برای حضور در ساختارهای مردم‌نهاد سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از برگزاری سی و ششمین جلسه هیئت مدیره این اتحادیه با دو دستور جلسه، همزمان با 29 آذرماه در محل اتحادیه کشوری خبر داد و گفت: رفع مشکل جدی اتحادیه‌ها در بحث اداره ستاد خود به معنی ضرورت حضور در ساختارهای تحت پوشش از جمله مؤسسات و نیز نظارت بر عملکرد ساختارهای مردم‌نهاد، جهت پاسخگویی به دستگاه‌های ذی‌ربط، جدی و ضروری است. 

وی ادامه داد: لذا به منظور پیگیری موارد ارجاعی و برنامه‌های ابلاغی به ساختارهای مردمی به عنوان وظیفه اصلی و درک مشکلات مؤسسات قرآنی برای ارتقای مجموعه‌های فرهنگی و تصمیم‌گیرنده، جلسه سی و ششم هیئت مدیره اتحادیه کشوری با حضور رئیس کمیته تخصیص صندوق توسعه مشارکت‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

انجم‌شعاع افزود: تلاش‌های ستاد اتحادیه در جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اول آذرماه برگزار شد، در خصوص تصویب 12 درصد ستادی و نظارتی و برخی ابهامات مطرح شده از سوی کمیسیون‌ها و نحوه عملیاتی سازی این 12 درصد موجب شد که این موضوع در دستور کار جلسه هیئت مدیره و همچنین جلسه کمیته تخصیص قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم طی این جلسه پاسخی به ابهامات درباره این موضوع در کمیسیون‌ها داده شود و همچنین راهکارهای مناسبی برای درآمد پایدار، خودکفایی و توانمندسازی در این جلسه مطرح شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیان کرد: پس از جلسات متعدد و دیداری که برخی از اعضای هیئت مدیره با وزیر محترم ارشاد داشتند و تأکید بر ضرورت برون‌سپاری مأموریت‌ها و وظایف اجرایی دستگاه‌ها، گام‌هایی در این زمینه برداشته شد، اما مهمترین اقدامی که اتحادیه در پیش دارد، پیشنهادی جامع برای حضور در ساختارهای مردم‌نهاد سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که طی جلسه سی و ششم هیئت مدیره مورد گفت‌و‌گوی اعضا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باتوجه به رویکرد و شعار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، ستاد اتحادیه کشوری 21 طرح قرآنی را تدوین کرده که در جلسه هیئت مدیره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت صلاحدید هیئت مدیره، آمادگی داریم در راستای ارتقای جایگاه مؤسسات قرآنی مردم نهاد در این دوره از نمایشگاه بین‌الملی قرآن ـ در صورت موافقت و اعلام نظر مسئولان و دست‌اندرکاران نمایشگاه قرآن کریم ـ و همچنین در خصوص نحوه و میزان همکاری، مشارکت‌ها و تعامل‌ها بحث و تبادل نظر کنیم. 

انتهای پیام
captcha