تعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی گلستان با شبکه استانی
کد خبر: 4108236
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
قلی‌پور خبر داد:

تعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی گلستان با شبکه استانی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان گفت: به منظور معرفی بیش از پیش مؤسسات قرآنی سطح استان، آشنا کردن مخاطبان با مراکز مردمی توانمند و بهره‌مندی از ظرفیت آنها، درخواستی مبنی بر معرفی هفتگی مؤسسات قرآنی مطرح شد تا ضمن حضور مدیر مؤسسه، گزارشی مستند همراه با فیلمبرداری از بخش‌های مختلف مؤسسه از سوی شبکه استانی پخش شود که قول‌های مساعدی نیز داده شد.

محترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستانمحترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده در ماه‌های اخیر گفت: در بحث واگذاری زمین‌ از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان به مؤسسات و اتحادیه قرآنی، مکاتباتی انجام شد و با وجود پیگیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، متأسفانه هنوز پاسخ مثبتی دریافت نشده است.

وی با اشاره به نامه‌نگاری با مدیرکل صدا و سیمای استان اظهار کرد: به منظور معرفی بیش از پیش مؤسسات قرآنی سطح استان، آشنا کردن مخاطبان با مراکز مردمی توانمند و بهره‌مندی از ظرفیت آنها، دسترسی سریع و آسان به مؤسسات، درخواستی مبنی بر معرفی هفتگی مؤسسات قرآنی مطرح شد تا ضمن حضور مدیر مؤسسه، گزارشی مستند همراه با فیلمبرداری از بخش‌های مختلف مؤسسه از سوی شبکه استانی پخش شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان با اشاره به قول‌ مساعد مدیرکل صدا و سیمای استان در این زمینه تأکید کرد: هر چند در ایام ماه مبارک رمضان به این امر پرداخته می‌شود، اما طی این امر در نظر داریم تا به معرفی مؤسسات قرآنی به صورت مستمر پرداخته شود.

قلی‌پور اضافه کرد: همچنین طی تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری با سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا و بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات قرآنی برای ارتقای سطح قرآنی داوطلبان استخدام در فراجا، پیگیری‌های لازم در استان انجام شد تا براساس این تفاهم‌نامه، مؤسسات توانمند به فراجای استان معرفی شود.


بیشتر بخوانید:


مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان استان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: طی این تفاهم‌نامه (که جلسات آن برگزار شده و در مرحله پیش‌نویس تفاهم‌نامه است) مقرر شده است تا برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، حفظ جزء سی‌ام قرآن، دوره‌های مقدماتی و تخصصی تجوید و صوت و لحن دانشجویان به عنوان معلمان آینده کشور به اتحادیه واگذار شود.

وی درباره میزان بهره‌برداری استان از پلتفرم شاد و اینترنت رایگان بیان کرد: براساس فراخوان و تقاضای 66 مربی از سوی مؤسسات قرآنی، 66 گروه آموزشی در اپلیکیشن شاد تشکیل شده است که در حال حاضر مشغول به آموزش به قرآن‌آموزان هستند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است و ان‌شاءالله یکی از برنامه‌ها سالروز شهادت سردار دل‌ها، افتتاح فعالیت‌های قرآنی مؤسسات استان در شبکه آموزشی شاد با اینترنت رایگان خواهد بود.

قلی‌پور به انعقاد تفاهم‌نامه اتحادیه استانی با سازمان زندان‌های استان به منظور تعلیم و آموزش قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تفسیر، روخوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ بانوان و آقایان مددجو اشاره کرد و افزود: در دوره گذشته برای قریب به دو هزار مددجو شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش عمومی، گواهینامه از سوی اتحادیه صادر شد.

وی تأکید کرد: طی دوره‌ای جدید با کشف استعدادهای قرآنی در زندان‌ها، بحث‌های حفظ تخصصی(مقطعی) و حفظ موضوعی و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی و اخلاق کاربردی را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha