نخستین دوره تخصصی تربیت‌معلم قرآن در شهرستان کارون آغاز شد
کد خبر: 4108459
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

نخستین دوره تخصصی تربیت‌معلم قرآن در شهرستان کارون آغاز شد

دارالقرآن «باب‌الحوائج» با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارون برای نخستین‌بار، دوره تخصصی تربیت معلم قرآن در این شهرستان برگزار کرد.

قرآن کریم

مهدی حویزه‌نژاد، معاون دارالقرآن «باب‌الحوائج» شهرستان کارون از آغاز دوره تخصصی تربیت معلم قرآن برای نخستین‌بار در شهرستان کارون خبر داد و گفت: در شهرستان کارون ۱۵ مجموعه قرآنی داریم که سه مجموعه آنها ویژه آقایان و بقیه برای بانوان هستند، اما غالب این مجموعه‌ها نیمه فعال هستند.

وی افزود: در این «دارالقرآن» متوجه این نکته شدیم که دلیل فعالیت محدود این مجموعه‌ها کمبود استاد و مدرس قرآن است، از همین رو در نشستی با اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان تصمیم گرفتیم که یک دوره تربیت معلم قرآن برگزار کنیم.

حویزه‌نژاد گفت: با انتشار فراخوان دوره تخصصی تربیت معلم، حدود ۷۰ نفر از شهرستان و خارج شهرستان در این دوره نام نویسی کردند. استقبال از این دوره نیاز شهرستان را به معلم قرآن نمایان می‌کرد، از همین رو کلاس‌های دوره با تعدادی بیش از ظرفیت تعیین شده آغاز شد.

این فعال قرآنی با بیان اینکه جلسات دوره تربیت معلم قرآن از شنبه، 17 دی در دارالقرآن باب‌الحوائج شروع شد، گفت: حدود 30 نفر در جلسه نخست این دوره حضور پیدا کردند. این دوره به مدت ۲۰ جلسه ادامه پیدا می‌کند. جاسم شمیری و ناجی حیدری نیز مدرسان این دوره هستند. سید ناصر حیدری مسئول دوره، علی جاسم‌زاده، مسئول آموزش، احمد کعبی، مسئول تدارکات و علی مراحم‌اده مسئول فرهنگی این دوره هستند.

وی افزود: از جمله مزایای این دوره تعلیم روش‌های نوین آموزش قرآن، بهره گیری از اساتید مجرب و حضور در دوره‌های کارورزی است.

حویزه‌نژاد در پایان گفت: علاوه بر این دوره، در حال حاضر ۶ جلسه در هفته کلاس‌های قرآنی از روزهای شنبه تا پنجشنبه در دارالقرآن باب الحوائج برگزار می‌شود و روزهای جمعه به روال معمول، محفل قرآنی برگزار می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام
captcha