فتنه اخیر درصدد شکست قداست‌ها بود/ «ولایت‌نامه» شهید سلیمانی راهگشای امروز
کد خبر: 4108996
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
خطیب جمعه تهران:

فتنه اخیر درصدد شکست قداست‌ها بود/ «ولایت‌نامه» شهید سلیمانی راهگشای امروز

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: دشمن در فتنه اخیر شکست قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن را در دستور قرار داد که در این راستا توهین به حریم عفاف و حجاب بخشی از دستورکار اوست.

حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، امروز، دوم دی، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و حفظ حریم حق گفت: بهترین توشه و تنهایی توشه‌ای که در سفر ابدی انسان را یاری می‌کند، تقواست و همچنین تقوا دنیای ما را آباد خواهد کرد.
وی افزود: این روزها فرصت عرض ارادت به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زاهرا(س) فراهم است. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به رفتار و منش‌های بانوی دو عالم است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ماجرای فتنه‌انگیزی‌های سه ماهه اخیر گفت: در این فتنه دو آسیب مهم به کشور وارد شد؛ آسیب اول، شکست قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن به ویژه با شکستن حریم عفاف و حجاب است. جاهلیت مدرن با سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار پیشرفته‌تر از جاهلیت ابتدایی است. جاهلیت مدرن با پرچم آزادی زنان و دفاع از حقوق زنان تزریق شیطانی به دست خود زنان را در دستور قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین دشمن در جاهلیت مدرن به دنبال سست کردن پایه‌های خانواده‌هاست که در خود غرب ظهور و نمود یافته است. در ایران عزیز ما به برکت انقلاب اسلامی موج استحاله زنان و تبدیل زنان به ابزار، متوقف شده و بازگشت به هویت فاطمی در دستورکار ملت ایران قرار گرفته است. انقلاب اسلامی حرفی نو و نگاهی نو و تحول‌آفرین را در این عرصه پیش روی بشریت قرار داده که این نگاه جدید در قالب هویت زن ایرانی عینیت یافته و الگوی سوم زن را در برابر الگوی غرب و شرق ارائه کرده است. طبق تعریف رهبر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فصل جدیدی از تاریخ زنان را گشوده و اثبات کرده می‌توان هم عفیف و شریف بود و هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی سنگرسازی جدید کرد. این الگوی درخشنده منطق غربی مسلط بر زنان را به چالش کشیده و چشم جهانیان را به خود جلب کرده است.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه تا تحقق کامل الگوی سوم و پاک‌سازی جامعه از فرهنگ غربی راه بسیاری باقی مانده است، گفت: ولی در این چهل سال اقدامات فرخنده و مبارکی رخ داده که غرب را به چالش کشیده است.

وی افزود: در جریانات اخیر شاهد تلاش‌هایی برای ضربه زدن به ماهیت زن بودیم و در این ماجراها مشاهده کردید همه شیاطین را بسیج کردند و از همه ظرفیت‌ها بهره بردند و ناآگاهان و فریب‌خوردگان را مورد استفاده قرار دادند تا به منطق جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ضعف‌های ساختاری در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و رسانه‌های دیداری و شنیداری وجود دارد، گفت: در این شرایط چشم امید به صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) است. در این ایام اگر از فاطمه زهرا(س) یادی کنیم موجب بارش معارف فاطمی خواهد شد و خواهیم آموخت که زن تراز اسلام چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و سپس بانوان ما به اصل و هویت خود که هویت فاطمی است بازخواهند گشت.

حاج‌علی اکبری با تشریح خسارت دومی که اغتشاشات اخیر به کشور وارد کرد، گفت: خسارت دومی که در فتنه‌انگیزی اخیر متوجه کشور شد، گسست عاطفی و گسست وحدت ملی بود. دشمن می‌خواست وحدت را در کشور از بین ببرد. باید مدنظر داشت که با الفت و وحدت است که می‌توان به اهداف عالی دست پیدا کرد. تجربیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داده هیچ‌یک از اتفاقات اعم از جنگ و حتی مقابله با بحران کرونا را نمی‌توانستیم بدون الفت و وحدت پیش ببریم. با وحدت می‌توانیم روی شیاطین را سیاه کنیم.

وی گفت: دشمن و رژیم روسیاه آمریکا هرجا که می‌رود فتنه ایجاد می‌کند و ناامنی را به وجود می‌آورد و اخیراً در فتنه‌ای که اتفاق افتاد دست به کار شد و به میدان آمد تا در کشورمان الفت را از بین ببرد و مردم را نسبت به همدیگر بدبین و متنفر سازد و در این راستا از همه ظرفیت‌هایش بهره برد، ظرفیت‌هایی مانند استفاده از دروغ‌های نجومی، اراذل اجاره‌ای، فضای مجازی و ایجاد دوقطبی‌ها. او از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا به اصلی‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، با وجود اینکه دشمن در این پروژه هم شکست خورده ولی باید این آسیب‌ها را شناسایی کرد تا دیگر از این نقاط ضربه نخوریم.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران ولادت حضرتعیسی(ع) را به تمام مسیحیان و ارامنه کشور تبریک گفت و سپس با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت شهید حاج قاسمسلیمانی افزود: دی ماه، ماه شهادت حاج قاسم عزیز است. شهید سلیمانی را باید از مصادیق انسان متقی و صالح درزمانه ما نام برد و به تعبیر رهبر انقلاب، امتی‌ترین و ملتی‌ترین چهره روزگار است. تلاش، مجاهدت اخلاص، فداکاری،شجاعت و با تدبیر و فروتنی از ویژگی‌های شهید سلیمانی محسوب می‌شوند.

وی در این رابطه ادامه داد: شهید سلیمانی را یک فرمانده برجسته، دیپلمات کاربلد و دوست صمیمی و عاشق شهیدانمی‌دانند. او کسی بود که از خود در جامعه و منطقه‌ مقاومت و سطح جهان یادگاری‌های بسیاری به جا گذاشته است. خداوند متعال شهادتی بزرگ را روزی او کرد، چیزی که آرزویش را داشت.

حاج علی اکبری افزود: شهید سلیمانی را باید معجزه‌ دستگاه فاطمی و یادآور فضیلت‌های ملت دانست. اگر بررسی کنیم ودقت داشته باشیم قطعاً نشانه‌های این شهید بزرگوار را در جای‌جای منطقه می‌توان یافت، از دفاع مقدس تا دفاع از حرم. وصیت‌نامه شهید سلیمانی راهگشای امروز ماست و توصیه می‌کنیم که همگان این وصیت‌نامه و یا به تعبیری «ولایت‌نامه» را مطالعه کنند. این وصیت‌نامه به ما کمک می‌کند که صحنه را بهتر ببینیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه به لطف خداوند امروز شاهد عبور فاتحانه ملت صبور ایران از گردنه‌ سخت یک فتنه‌ خطرناکهستیم، گفت: این عبور فاتحانه منجر به شکست مفتضخانه استکبار و دنباله‌های خودفروخته و منافقان کوردل شده است؛دشمن چه فکر می‌کرد و چه شد! آنان در زمستان سرد رسوایی و یخبندان افسردگی و سرافکندگی گیر افتاده‌اند. در اینفتنه اخیر که واقعاً فتنه خطرناکی بود مثلث شوم غربی-عبری-عربی با سازوبرگ یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار به مصاف ملتعزیز ایران آمدند ولی این مردم ما بودند که به لطف پروردگار مانند دفعات قبل دشمنان را شکست داد و گرچه خسارت‌هاییهم دشمن به ما وارد کرد ولی در نهایت شکست خورد، شکست آنها طوری است که از اتاق‌های فکرشان اخباری به گوشمی‌رسد مبنی بر اینکه می‌گویند: «شکست خوردیم و عوامل ما از داخل خبرهای دروغ دادند و چقدر دلار خرج کردیم ولیما را فریب دادند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران کرونا و سختی‌های اقتصادی در تمامصحنه‌ها حضور داشتند و صحنه را ترک نکردند، افزود: در وقایع اخیر هم شاهد بودیم که ملت در مقابله با فتنه دشمنصحنه را ترک نکرد، بسیجیان به میدان آمدند و برای دفاع از امنیت و استقلال کشور شهید و جانباز دادند. همه مامشاهده کردیم که در مراسم تشییع پیکر شهدایشان چه حضور پرشوری داشتند و در 13 آبان چگونه افتخارآفرین شدند وپای نظام و رهبر خود ایستادند و باطل‌السحر فتنه‌ها همواره حضور مردمی بوده است.

حاج علی اکبری اضافه کرد: بعد از نشستن غبار فتنه‌ها باید قضایا را عمیق‌تر دید و با تحلیل‌های دقیق و بررسی نقاطضعف و گرفتاری‌های داخلی که می‌تواند بهانه به‌دست دشمن دهد را مورد دقت قرار داد. الان زمان این کار است و مردم،مسئولان و نخبگان این‌کار را انجام دهند، البته لازم است که در این زمینه هوشیاری خودمان را افزایش دهیم و مراقبتوطئه‌های بعدی دشمنان باشیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر کمی دقت کنید متوجه خواهیم شد که در هیاهوی این فتنه‌انگیزی‌ها صدای صاحباناصلی انقلاب کمتر شنیده شده است. بخشی از جامعه‌ ایران در این چندماه اخیر زیر چرخ فشارهای زندگی قرار داشتندو گرانی‌های افسارگسیخته را تجربه کردند و در موضوعات عادی‌شان از جمله مسکن در سختی قرار دارند. وعده‌هاییداده شده بود ولی شرایط طور دیگری رقم خورد و در این هیاهوها ظلم دیگری به جامعه رخ داد. دولت عزم حل مسائل کشوررا دارد و می‌بینیم که دولت و سایر قوا مصمم به حل مشکلات هستند ولی دقت کنند که حل مشکلات مربوط به مسائلداخلی است و مردم سهم تحریم‌ها و شرایط بین‌الملل در مشکلات را درک می‌کنند ولی برخی گرانی‌های بی‌منطق هیچتوجیهی ندارد.

حاج علی اکبری در پایان تأکید کرد: امیدواریم در راستای حل مشکلات مردم با سرعت فکر و اقدام شود و در کنار کارهایبلندمدت، مسائل جاری و آن‌چه به زیست عمومی جامعه و طبقه مستضعف و صاحبان اصلی انقلاب مربوط است با تدابیرمسئولان و با کمک خود مردم حل شود. ضروری است حتماً مسئولان هرجا که احساس کردند و مشاهده کردند نمی‌توانندکار را پیش ببرند یا اگر مشکلی هست با مردم صحبت کنند و مسائل را به آنان بگویند.

انتهای پیام
captcha