سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در باکو + عکس
کد خبر: 4109905
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در باکو + عکس

مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در خانه فرهنگ شهریار ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسمی با حضور صدها نفر از شیفتگان و عاشقان اهل بیت(ع) در محل خانه فرهنگ شهریار در شهر باکو برگزار شد.

قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی ایران در باکو در سخنانی در این مراسم، گفت :سخن گفتن از فاطمه زهرا(س) بسیار دشوار است. شخصیت حضرت فاطمه(س) برای همه زنان جهان یک الگوی کامل است.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه حضرت فاطمه(س) نزد پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) گفت: حضرت فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت بود و همه ائمه معصومین(ع) بعد از امیرالمؤمنین(ع) از نسل ایشان هستند.

حجت‌الاسلام میرسلام، معاون نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان نیز در مورد شخصیت آن حضرت گفت: قدر و عظمتی که خداوند در قرآن به فاطمه(س) داده، بسیار بالاست و در قرآن کریم به این امر اشاره شده است.

وی با ذکر آیاتی از کلام الله مجید درباره جایگاه حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: دلایل برای الگو قرارگرفتن حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار زیاد است که مهمترین دلایل از آیات قرآن کریم قابل دریافت است، امیدواریم خداوند همه ما را از رهروان آن حضرت قرار بدهد.

در ادامه این برنامه، پنج تن از مداحان معروف آذربایجان به اجرای مداحی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام
captcha