تشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز + عکس
کد خبر: 4110147
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
در سالروز شهادت غریبانه بانوی دو عالم؛

تشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز + عکس

همزمان با سالروز شهادت غریبانه بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، عطر عاشقی فرزندان روح‌الله، تبریز قهرمان و شهیدپرور را معطر کرد؛ مردم ولایتمدار تبریز امروز میزبان ۶ آلاله سرخ کربلای ایران بودند. پیکر مطهر یکی از این سربازان گمنام اسلام و انقلاب، پس از سال‌ها دوری و فراق، در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفت.

شهید گمنام، تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س) و با حضور مردم شهیدپرور و ولایی، آیین تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز و ۲ شهرستان دیگر در شهرهای دیگر استان برگزار شد.

مردم ولایی و شهیدپرور تبریز صبح امروز پیکرهای پاک ۶ گل پرپرشده را از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز تشییع و به سوی جایگاه‌های ابدی‌شان بدرقه کردند؛ پیکر مطهر یکی از این شهدای گمنام در محوطه ساختمان استانداری آذربایجان‌ شرقی به خاک سپرده شد.

مراسم تدفین پیکر مطهر این شهید ۱۹ ساله که در اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل شده است، امروز در فضایی آکنده از شور و احساس، با حضور خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم تبریز در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌ شرقی در این مراسم با قدردانی از حضور پرشور مردم تبریز در تشییع پیکرهای پاک فرزندان رشید انقلاب، گفت: امروز این شهدا از مرزهای عقیدتی اسلام دفاع می‌کنند و همگی می‌بینید که چگونه استکبار جهانی در برابر آرمان شهدا منفعل و در در برابر امت اسلامی تسلیم هستند که این به برکت خون شهداست.

وی اظهار کرد: به درگاه خدای متعال شاکر هستم که امروز مردم عزیز و ولایتمدار در تبریز قهرمان و در روز شهادت زهرای اطهر میزبان این لاله‌های زهرایی هستند.

وی با بیان اینکه این شهدا ظاهرا گمنام هستند ولی پیام‌آور عشق و ارادت به ولایت هستند، افزود: شهدا سه هدف والا داشتند، رضای خدا و دفاع از دین خدا، دفاع از ولایت و ارزش‌های اسلامی و دفاع از هستی ملت و مرزهای عقیدتی و‌ سیاسی.

خرّم گفت: شهدا فقط برای اعتلای دین خدا و دفاع از ولایت رفته‌اند و راه مادرشان حضرت زهرای صدیقه (س) را ادامه دادند و با آمدنشان خواستند بگویند راه امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) و فرزندشان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم شریف تبریز چه زیبا آمدند؛ خوشا به سعادت ما که پیکر پاک یکی از این شهدا در استانداری آذربایجان‌ شرقی آرام می‌گیرد و قطعا او حاضر و ناظر خواهد بود و هر صبح که وارد استانداری می‌شویم، پیمان وفاداری به راه شهدا و نوکری به مردم خواهیم بست.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه این ایام متعلق به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، بیان داشت: وقتی نام او می‌‌آید روح جهان بشریت به خروش می‌آید؛ سردار! می‌بینی که همرزمان تو در سالگرد شهادتت عطر ایثار و‌ رایحه را آوردند.

تشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفتتشییع آلاله‌های سرخ عاشورایی در تبریز/ پیکر پاک فرزند روح‌الله در استانداری آذربایجان شرقی آرام گرفت

انتهای پیام
captcha