رونق گردشگری در خیبر؛ بهانه صهیونیست‌ها برای نفوذ به مدینه
کد خبر: 4110306
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
طرحی که با حمایت بن سلمان اجرا می‌شود؛

رونق گردشگری در خیبر؛ بهانه صهیونیست‌ها برای نفوذ به مدینه

ولیعهد سعودی تصمیم دارد به بهانه رونق گردشگری و همچنین در راستای پیشبرد روند سازش، جای پای صهیونیست‌ها را در منطقه «خیبر» در منطقه مدینه منوره باز کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سعودی لیکس، شهر خیبر در منطقه مدینه منوره در عربستان سعودی نمونه آشکاری از همدستی  محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و حامیان او در افزایش نفوذ رژیم صهیونیستی در سرزمین حرمین شریفین است که خطری جدی را برای حال و آینده عربستان سعودی به همراه دارد.

گزارش اخیر خبرگزاری فرانسه در مورد اقدام رژیم آل سعود برای بازسازی ویرانه‌های خیبر و ساخت یک اقامتگاه توریستی در آنجا و همچنین حضور یک  صهیونیست متخصص انرژی درمانی به نام «شاموئل شموئل» در آنجا، جاه طلبی‌های یهودیان را در خیبر به منصه ظهور رسانده است.

آنچه در گزارش مذکور جلب توجه می‌کند، روشن‌شدن تاریخ حمله به خیبر توسط پادشاه نبونیدوس در عصر بابل، با نادیده گرفتن اشاره به دوران اسلامی است.

خیبر مهم‌ترین و نزدیک‌ترین شهر به مدینه منوره است که در 168 کیلومتری آن قرار دارد و از نظر اداری وابسته به آن است و بسیاری از بناهای تاریخی آن همچنان وجود دارد، به‌ویژه قلعه مرحب معروف که مقر یکی از سران معروف آنجا بوده است.

مرکز منطقه خیبر  شهر «الشُرَيْف» است. ساکنان خیبر در صدر اسلام یهودی بودند. به‌ گزارش مورخان مسلمان، به‌علت آنکه آن‌ها سران مکه را برای حمله به مسلمانان تحریک می‌کردند، پیامبر(ص) با آن‌ها جنگید و آنجا را فتح کرد.

منطقه خیبر متشکل از چند قلعه بود و برخی گفته‌اند به همین دلیل، خیبر (قلعه) نام گرفته است. در غزوه خیبر، که در سال هفتم قمری رخ داده است مسلمانان با فتح قلعه‌های خیبر پیروز شدند. برخی از قلعه‌ها به‌دست امام علی(ع) فتح شد پس از جنگ، یهودیان از این منطقه اخراج نشدند، اما قرار بر این شد که نیمی از محصولات کشاورزی‌شان را به مسلمانان پرداخت کنند.

صهیونیست‌ها از دهه هفتاد قرن گذشته چشم طمع به خیبر دوخته‌اند و همان زمان وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی بخشی را ویژه پیگیری و فهرست‌بندی اموال یهودیان در کشورهای عربی که از آنجا مهاجرت کردند، تأسیس کرد.

در همان دوره حکومت عربستان سعودی تعدادی از قبایل خیبر را که مورد توجه مرکز مطالعات رژیم صهیونیستی قرار دارند نظیر دیان، جافی و شلواح را از آنجا مهاجرت داده بود. علی‌رغم تمایل رهبران رژیم صهیونیستی به عدم اعلام علنی جاه طلبی‌های خود در خیبر، گفته‌های آنها نیات آنها را آشکار کرد.

در روز اشغال قدس در ژوئن 1967، موشه دایان، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی علناً اعلام کرده بود: ما به قدس رسیدیم، این روز خیبر است... و ما در راه رسیدن به آنجا هستیم.

گلد مایر، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی (پس از امضای قرارداد کمپ دیوید در سال 1978) در خلیج عقبه ایستاد و رو به سمت شرق و کشور عربستان سعودی کرد و با تکبر تمام گفت: از این مکان بوی نسیم را حس می‌کنم. خیبر و یثرب... بوی اجدادم را در خیبر استشمام می‌کنم.

در حالی که وب سایت «عایش» که متخصص در امور تاریخی صهیونیست‌هاست، نیز حق آنها را بر شهرهای خیبر و یثرب تأیید کرد و خواستار متحدشدن صفوف و آماده شدن برای احیای «تاریخ اجدادی» در شبه جزیره عربستان شد.

چشم طمع صهیونیست‌ها به خیبر از زمان راه‌اندازی پروژه دیارنا در سال 2008 بیشتر شده و این پروژه به تعبیر صهیونیست‌ها به دنبال حفظ مکان‌های تاریخی یهودیان در منطقه عربی است.

پروژه دیارنا توسط جیسون گوبرمن، صهیونیست آمریکایی پایه‌گذاری شد و با وجود مستندسازی این پروژه از ده‌ها مکان تاریخی در چندین کشور، گوبرمن صراحتاً اعلام کرد که با صحبت از عربستان سعودی مردمک چشم‌ها در حال گشادشدن است؛ زیرا بناهای تاریخی به ویژه خیبر از میراث یهودیان در عربستان است و دیارنا اولویت خاصی برای تحقیق و مستند‌سازی آنجا قرار داده است.

مشخص است که جاه طلبی‌های صهیونیست‌ها تنها به مطالبات محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها غرامت هم می‌‌خواهند. روزنامه اکونومیست در سال 2014 گزارش داد که دولت نتانیاهو خط تلفنی را برای مدعیان صهیونیستی باز کرده است تا اموال از دست رفته خود را در جهان عرب و اسلام ثبت کنند و به دلیل ترک خانه و املاک خود در این کشورها از آنها مطالبه غرامت کنند و عربستان سعودی ملزم به پرداخت 100 میلیارد دلار غرامت است.

برخی اخبار به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که این غرامت‌ها جزو بندهای محرمانه توافق‌نامه‌های اخیر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است که شامل ضمیمه ویژه‌ای با عنوان (R-Kh) است که به معنای بازگشت به خیبر است، به نحوی که قرار است به یهودیان زمین‌هایی در خیبر داده شود تا از آن برای یک دوره 99 ساله در پروژه‌های کشاورزی و سایر پروژه‌ها بهره‌برداری کنند؛ علاوه بر 100 میلیارد دلاری که عربستان سعوی باید به عنوان غرامت پرداخت کند.

در حالی که جاه طلبی‌های صهیونیست‌ها موضوع جدیدی نیست، اما آنچه جدید و خطرناک است، موضع رژیم محمد بن سلمان و همدستی آن در ایجاد امکان نفوذ صهیونیست ها در عربستان سعودی است.

محمد بن سلمان در مصاحبه خود با مجله آتلانتیک در سال 2018 گفت: مردم یهود حق دارند حداقل در بخشی از سرزمین اجدادی خود یک دولت قومی تشکیل دهند.

موضوع به اظهارات خطرناک بن سلمان ختم نشد، بلکه از آن فراتر رفت و تبلیغ و حمایت از این اظهارات هم ادامه دارد، زیرا بنیانگذار پروژه دیارنا گفته است که مقامات سعودی به طور مخفیانه برای حفظ اماکن یهودی از دوران پیش از اسلام تلاش می‌کنند، به ویژه که عربستان سعودی دربرگیرنده تعداد زیادی از مکان‌های یهودی است.

رژیم بن سلمان در تبلیغ پروژه دیارنا یک بار میزبان «جیسون گوبرمن» در برنامه «فی الآفاق» شبکه «ام بی سی» بود و در آنجا به وی فرصت داده شد تا درباره پروژه خود تبلیغ کند و در مورد امکاناتی که دولت عربستان در این خصوص به آنها ارائه می‌دهد، صحبت کند.

قابل توجه است که صدای صهیونیست‌ها و رسانه‌های آنها در سال‌های اخیر برای تصاحب آنچه میراث یهودی خوانده شده  بلندتر شده است، تایمز اسرائیل در سال 2015 گزارش داد که این موضوع تاکنون ممنوع بوده است. با این حال، گردشگران ممکن است به زودی بتوانند از اماکن باستانی یهودیان در عربستان سعودی بازدید کنند  که مهمترین آنها خیبر و قلعه‌های آن، قلعه مرحب، صخره النصله و چاه هداج در تیماء است.

امروز صدای صهیونیست‌ها بلندتر و گستاخانه‌تر شده است. دکتر معیر المصری می‌گوید که مادربزرگش هنوز کلید خانه خود در خیبر را نگه داشته و آنها همچنان خواستار حق بازگشت هستند و در توئیتی دیگر اعلام می‌کند: بیت‌المقدس در ازای خیبر!

ایدی کوهن هم تأکید کرد که خیبر سرزمین آبا و اجدادی اوست. او همچنین درخواست داد زمین‌های  خیبر با قیمت‌های بسیار بالا به شرکت‌های آمریکایی فروخته شود.

سعودی لبکس نوشت: در شرایطی که پس از اصلاحیه اخیر رژیم محمد بن سلمان خارجی‌ها می‌توانند در مکه و مدینه مالکیت داشته باشند، به این ترتیب صهیونیست‌ها می‌توانند تحت هر پوششی زمین‌های آنجا را تصاحب کنند.

با توجه به اتفاقاتی که در خیبر می‌گذرد، صهیونیست‌ها در اولین گام به دنبال بازسازی تدریجی آن خواهند بود تا به مقاصد گردشگری تبدیل شود که گردشگران را از سراسر جهان جذب کند.

با این حساب خیبر نخستین و برجسته‌ترین ایستگاه نفوذ صهیونیست‌ها در عربستان سعودی خواهد شد و به دنبال آن محمد بن سلمان برایشان پروژه «نئوم» راه خواهد انداخت و دیگر اماکن عربستان نیز زیر نفوذ صهیونیست‌ها قرار خواهد گرفت. هواپیماهایشان بر فراز مسجدالحرام و مسجدالنبی به پرواز در می‌آیند و هیئت‌های صهیونیست از عربستان سعودی دیدن می‌کنند؛ همان طور که هیئتی از رهبران جامعه یهودیان آمریکا به عربستان آمدند.

انتهای پیام
captcha