دارالقرآن دانش‌آموزی ملایر؛ مأمنی برای عاشقان کلام وحی
کد خبر: 4110347
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

دارالقرآن دانش‌آموزی ملایر؛ مأمنی برای عاشقان کلام وحی

دارالقرآن «امام حسن مجتبی(ع)» ملایر حدود 2 سال است که پس از سال‌ها تعطیلی با پیگیری‌ مسئولان دلسوز و دغدغه‌مند ملایر مجدد راه‌اندازی شده است و امروز افتخار عضویت 560 دانش‌آموز علاقه‌مند به کتاب وحی را دارد.

دارالقرآناین روزها که بسیاری از نوجوانان و جوانان بیشترین زمان خود را در فضای مجازی و یا تفریحات با دوستان می‌گذرانند، هستند دانش‌آموزان و نوجوانانی که روزهای خود را با انس کتاب وحی گذرانده تا علاوه بر بهره گیری از نور هدایت قرآن مسیر روشن و آینده به دور از آسیب‌های اجتماعی و راه سعادت دنیا و آخرت را برای خود ترسیم کنند.

دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر حدود دو سالی است که پس از سال‌ها تعطیلی با پیگیری‌های مسئولان دلسوز و دغدغه‌مند حوزه قرآن آموزش و پرورش ملایر مجدد راه‌اندازی شد و امروز افتخار دارد تا 560 دانش‌آموز علاقه‌مند به کتاب وحی را به عنوان عضو این مرکز قرآنی داشته باشد.

رویا احمدی، مدیر مرکز دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این دارالقرآن در ایام کرونا فعالیت‎های خود را به صورت مجازی ادامه داد و در حال حاضر فعالیت‌های خود را به صورت حضوری برگزار می‌کند و ۵۶۰ دانش‌آموز عضو این دارالقرآن هستند.

احمدی تصریح کرد: یکی از افتخارات این مرکز قرآنی استفاده از اساتید ممتاز قرآنی شهرستان ملایر است که در حال حاضر 10 مربی آقا و خانم و 40 مربی طرح امین با این مرکز همکاری دارند.

احمدی با اشاره به برگزاری کلاس‌های این مرکز در محل فعلی گفت: این کلاس‌ها تنها به مرکز منتهی نمی‌شود بلکه هدف ما ارائه آموزش‌های قرآنی به صورت گسترده در سطح مدارس است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قرآن در حال حاضر به صورت گسترده در مدارس انجام می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه کلاس‌های آموزشی قرآن شامل روخوانی و روان‌خوانی را در مدارس داریم و در این راستا ۱۴ مدرسه متوسطه اول و دوم شامل مدارس دخترانه و پسرانه تحت پوشش این مرکز هستند. فعالیت‌ها در سطح مدارس دیگر گسترده‌تر می‌شود.

مدیر دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر با بیان اینکه در نظر داریم این مدارس را به صورت گسترده‌تر و بیشتر کنیم، گفت: بعضی از کلاس‌های قرآنی در ساعت مدارس و بعضی نیز خارج از ساعت مدارس برای دانش آموزان برگزار می‌شود، همچنین سه گروه تواشیح زیر نظر این دارو قرآن فعالیت می‌کنند و استقبال بسیار خوبی از برنامه‌های قرآنی این دارالقرآن شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به کوچک بودن مکان دارالقرآن قرار است مکان جدید دارالقرآن در خیابان صارمی افتتاح شود، گفت: طبق قول آموزش و پرورش قرار است این دارالقرآن توسط وزیر ارشاد در ایام دهه فجر افتتاح شود.

احمدی در پایان گفت: ساختمان جدید در سه طبقه و شامل کلاس ۱۰ کلاس و قرائت خانه و امکانات بسیار خوب و مجهزی است که امیدواریم با افتتاح آن شاهد حضور بیشتر دانش آموزان برای استفاده از برنامه‌های قرآنی این مرکز معنوی و قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha