جلسه هم‌اندیشی مدیران قرآنی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4110619
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

جلسه هم‌اندیشی مدیران قرآنی در اردبیل برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت اردبیل در مهدیه این استان برگزار شد.

اتحادیه و تشکل های قرآنی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت اردبیل، هشتم دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

در این جلسه ساماندهی و مجوز فعالیت مؤسسات، بیمه فعالان قرآنی، تشریح و ابلاغ آیین‌نامه‌های مسابقات قرآن و عترت، حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه قرآن و فضای مجازی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه در خصوص پیگیری‌های دغدغه و مشکلات مربیان قرآنی اعم از بیمه، معیشت، درآمد، برگزاری کلاس‌ها و... پرداخت و اظهار کرد: تاکنون ۲۸٠ نفر از مربیانی که نتوانسته بودند از طریق صندوق هنر بیمه بشوند از طریق صندوق بیمه عشایر و روستایی بیمه شدند.

وی بیان کرد: طی بازدیدی که از مؤسسات و خانه‌های قرآنی داشتیم کمبود و دغدغه‌هایشان از قبیل تجهیزات سخت‌افزاری چاپگر، رایانه، فکس و... در قالب درخواست به استانداری رساندیم.

حورزاده تصریح کرد: به برکت این روزها، زمینی مشترک با انجمن نابینایان با کمک و همکاری شهرداری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اردبیل، ساختمانی مجهز در مکان «بوشلی باغی» به اتحادیه قرآنی استان تخصیص خواهد یافت که در دست اقدام است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل تأکید کرد: با جذب اعتبار از اتحادیه کشوری توانستیم طرح‌های تأییدی مؤسسات و خانه‌های قرآنی را اجرا کنیم و خوشبختانه کتابی که در مؤسسه قرآن و عترت نورمبین اردبیل نوشته شده بود در قالب روخوانی و روانخوانی در سطح کشور برگزیده و به چاپ رسید.

وی گفت: مؤسسه نور مبین اردبیل، مؤسسه حجرت خلخال و مؤسسه امام جعفر صادق(ع) اردبیل در قالب برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به‌عنوان مؤسسات برگزیده استان شناسایی شدند.

اسکان رایگان در مشهدالرضا(ع)

حورزاده از پذیرش اسکان رایگان حافظان و مدیران قرآنی استان در مشهدالرضا(ع) خبر داد و افزود: طی توافق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حافظان و مدیران قرآنی با ارائه معرفی‌نامه معتبر می‌توانند از زائرسرای یاس‌ نبی این مؤسسه در مشهدالرضا(ع) با اسکان رایگان استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل بیان کرد: اسکان برای تمامی حافظان پنج جزء و بالاتر و مدیران مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی با داشتن معرفی‌نامه معتبر از یکی از مؤسسات قرآنی، ۱۰۰ درصد رایگان است که می‌توانند از این زائرسرا استفاده کنند.

وی اظهار کرد: حداکثر افراد همراه دو نفر و در مجموع سه نفر با شرایط اعلامی پذیرش و در صورت حضور افراد بیش‌تر، روزانه مبلغ ۸۰ هزار تومان دریافت می‌شود، این شرایط برای سه روز تعیین شده و در صورت درخواست بیش از سه روز، هزینه روزهای مازاد دریافت خواهد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه با فراجا

حورزاده ادامه داد: طی انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا، با توجه به تعداد کثیری از داوطلبان استخدام در ناجا، برطبق این تفاهم‌نامه برای ارتقای سطح قرآنی، این داوطلبان باید به مؤسسات قرآنی مراجعه کنند.

انعقاد تفاهم نامه

وی بیان کرد: بعد از تعامل و گزینش‌ در سطح استان، مؤسساتی که توانایی صدور مدرک و آموزش لازم را دارند، مشخص کرده و طی تعامل با ناجای استان‌ لیستی در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

کد دسترسی «شاد» برای مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر مربیان قرآنی درخصوص برگزاری کلاس‌های قرآن در فضای مجازی، کد دسترسی نرم‌افزار شاد به مؤسسات قرآنی استان تخصیص یافت و از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت استان خواسته شده اطلاعات مربوط به معلمان و مربیانی که مایل به تشکیل کلاس در شبکه شاد هستند به اتحادیه قرآنی استان اعلام شود.

در نهایت گزارش اتحادیه قرآنی استان و همچنین ارائه گزارش مجمع جلسات هیئت مدیره، بازدید از مؤسسات و خانه‌های قرآنی، تقدیر از مؤسسات فعال در ارائه طرح و جذب فرهنگی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری محافل انس با قرآن روستایی و شهری، پیگیری درخواست‌ها و انتقادات و پیشنهادات مدیران و مربیان قرآنی استان، ادامه روند پیگیری بیمه فعالان قرآنی، قرائت میثاق نامه در خصوص ۹ دی ماه و... از اهم مباحث در این نشست بود که ارائه شد.

فائزه ندایی
انتهای پیام
captcha