رئیس‌جمهور مهمان یزدی‌ها می‌شود
کد خبر: 4111104
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

رئیس‌جمهور مهمان یزدی‌ها می‌شود

مشاور رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از دومین سفر رئیس‌جمهور به استان یزد در روز‌های ۲۲ و ۲۳ دی‌ماه خبر داد.

نشست خبری مشاور شورای اطلاع رسانی هیئت دولت در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، فتاح فتاحی، مشاور رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز، 11 دی‌ماه در جمع خبرنگاران استان یزد، گفت: دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد در روزهای 22 و 23 دی‌ماه جاری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای گذشته نشان داده، یزد می‌تواند برای کشور الگوسازی کند، به ساخت خانه‌های سنتی ویلایی در قالب شهری نوین با معماری ایرانی اسلامی تحت عنوان «شهر فرهنگی عمرانی یزد» به همت مهران فاطمی استاندار یزد و یا برتری یزدی‌ها در کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: این اقدامات و فعالیت‌ها نشان می‌دهد یزدی‌ها در کشور منشأ اثر هستند و عقبه و گذشته یزد ریشه در راهبری کشور دارد و لذا در این سفر الگویی از رسانه‌ها منعکس شود تا در سفرهای بعدی ریاست جمهور به سایر استان‌ها مورد الگو باشد.

فتاحی با اشاره به اینکه راهبرد سفر ریاست جمهور خدمت به مردم است گفت: دولت سیزدهم، دولت مردمی و خادم مردم و نگاهش در خدمت به مردم تجلی می‌یابد و از سویی نشان دهیم دولتی که پای کار مردم است، در عرصه عمل این امر را نشان داده است و لذا نباید هیچ کسی در سطح استان‌ و شهرستان‌ها نسبت به اقدامات دولت بی‌اطلاع باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید صدای مردم باشند و مشکلات و مسائل شهرستان‌ها و استان را به هیئت دولت انتقال دهند و مسیر شدن و توانستن را به مردم بچشانیم و ذائقه مردم را در این مسیر درگیر کنیم.

مشاور رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی جامع و کامل عملکرد خاص رسانه‌ها را می‌طلبد بیان کرد: باید نشان دهیم استان در تراز کشور پیشرفت داشته و توانمند است و لذا اطلاع رسانی رسانه‌های استانی در سطح ملی و بین‌الملل نیز مؤثر است.

وی با اشاره به حضور هیئت دولت در استان نیز گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان تعدادی از وزار نیز در این استان حضور می‌یابند و نشست هیئت دولت در استان یزد برگزار خواهد شد. البته دیدارهای مردمی وزرا نیز خواهیم داشت.

فتاحی بر انعکاس مطلوب این سفر و اقدامات و مصوبات هیئت دولت به استان تأکید کرد و گفت: خوشبختانه پروژه‌های خوبی قرار است همزمان با سفر ریاست جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد که فعالیت محتوایی رسانه‌ها برای معرفی هرچه بهتر این طرح‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست افتتاح خط پدافندی آب، اختصاص 150 هزار میلیاردتومان اعتبار از محل منابع معادن استان برای خط انتقال آب به میزان 250 میلیون مترمکعب، دیدار مردمی در میدان تاریخی امیرچقماق و ... را از برنامه‌های سفر ریاست جمهور به استان دانست.

انتهای پیام
captcha