تولید پویانمایی سردار بی‌سر مدافع حرم در شیراز
کد خبر: 4111561
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

تولید پویانمایی سردار بی‌سر مدافع حرم در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز از تولید پویانمایی زندگی‌نامه سردار بی‌سر مدافع حرم شهید «عبدالله اسکندری» خبر داد.

رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) امروز، 12 دی‌ماه گفت: پویانمایی پتانسیل و قدرت فراوانی در راستای شناساندن و معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان کشور به جامعه به ویژه نسل امروز دارد و پرداختن به زندگی شهدای حماسه‌آفرین از طریق پویانمایی که به نوبه خود سهمی در آبادانی و پیروزی این مرزو بوم داشته‌اند، اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: در این میان شهید اسکندری می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد و برشی از زندگی دلاورمردی‌های این شهدای عریز می تواند ناگفته‌هایی از زندگی این شهید را در  قاب تصویر به نمایش درآورد.

محمدیان تصریح کرد: به همین منظور طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورا  در خصوص طرح تولید پویانمایی زندگی‌نامه سردار شهید سرتیپ عبدالله اسکندری بررسی و در صحن شورا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در این راستا شهرداری شیراز موظف شد به منظور ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت برنامه‌ریزی و اقدام لازم جهت تهیه فیلم‌نامه و ساخت پویانمایی با کیفیت در مورد زندگی سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که مناسب پخش ملی و قابل ترجمه و پخش بین‌المللی باشد با پیش‌بینی اعتبار مناسب در بودجه سال 1402 و انجام مطالعات مقتضی و جلب نظر خانواده شهید با رعایت استانداردهای سازمان صدا و سیما را ظرف مدت یک سال آینده انجام دهد.

انتهای پیام
captcha