بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از کم‌توجهی به نماز است
کد خبر: 4111825
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از کم‌توجهی به نماز است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ناشی از کم‌توجهی به نماز است، گفت: رعایت نظم و انضباط در زندگی فردی و اجتماعی، داشتن وجدان کاری در مسئولیت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اقتصادی در جامعه از آثار و برکات نماز است.

الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، ۱۳ دی‌ماه، در دیدار با امام جمعه انگوت اظهار کرد: برپاداشتن نماز یک وظیفه و مسئولیت همگانی بوده و تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای اقامه نماز به منظور شناسایی موانع و مشکلات اقامه نماز بسیار مهم و اساسی است.

عبدی با اشاره به این نکته که بسیاری از مشکلات امروز جامعه ناشی از کم‌توجهی به نماز است، گفت: رعایت نظم و انضباط در زندگی فردی و اجتماعی، داشتن وجدان کاری در مسئولیت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اقتصادی در جامعه از آثار و برکات نماز است.

وی با اشاره به بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور در زمینه اقامه نماز، وظایف و مسئولیت فرماندار و اعضای شورای اقامه نماز در قبال عملیاتی نمودن مفاد این بخشنامه را یادآور شد و افزود: دستورالعمل نظام جامع ارزیابی جدیدا ابلاغ شده و فعالیت‌های اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و شهرستان‌ها در سامانه سجاده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

عبدی با اشاره به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی و هنری فجر تا فجر در سراسر کشور افزود: همکاری جدی تمامی ادارات و مسئولین شهرستان در اجرای شایسته این جشنواره مهم بوده و انجام تبلیغات گسترده محیطی نماز در سطح شهر ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی امام جمعه شهرستان انگوت نیز در ادامه گفت: همگی باید در قبال اقامه نماز در جامعه احساس مسئولیت کرده و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان را به پیشقدم بودن در امر ترویج فرهنگ اقامه نماز دعوت نماییم.

امام جمعه انگوت با اشاره به اینکه هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالفت با نماز، قرآن، احکام اسلام ‌و از بین بردن حجاب و عفاف است، گفت:‌ اگر نسل نمازخوان تربیت کنیم به دنبال آن مساجد و نمازخانه‌ها پرجمعیت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha