شهید حاج قاسم اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد + فیلم
کد خبر: 4112201
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در لبنان بیان شد

شهید حاج قاسم اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد + فیلم

بیروت و مناطقی دیگر از لبنان روز گذشته شاهد برپایی مراسم‌ بزرگداشت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش بود که در آنها شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی سخنرانی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، گروه‌ها و احزاب ملی لبنان و جناح‌های فلسطینی در بیروت روز سه‌شنبه، 13 دی شهادت دو فرمانده بزرگ جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشتند.

این گروه‌ها و هواداران آنها با برپایی اجتماع بر مواضع خود در ادامه راه این دو شهید در مقابله با اشغالگری و تروریسم و ​​ادامه خط مقاومت برای آزادی فلسطین تاکید کردند.

معن الخلیل، شهردار منطقه الغبیری بیروت طی نطقی در این مراسم تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی به خون پاکت سوگند می‌خوریم که قدس اولویت ما باقی خواهد ماند و قدس نماد جنگ بین حق و باطل است تا وقتی که یهود را از سرزمین فلسطین بیرون کنیم. سوگند می‌خوریم که ما باقی خواهیم بود و اشغالگری و زوال به سمت نابودی پیش می‌رود.

حسن خلیلی، کاردار سفارت ایران در بیروت هم طی سخنانی در این مراسم گفت: از اینجا از قلب بیروت که حاج قاسم اینجا و ضاحیه آن را دوست دارد، تاکید می‌کنیم که پروژه مقاومت که حاج قاسم یکی از نمادها و شخصیت‌های آن است، ادامه دارد و ترور فرماندهان و رهبران مقاومت به آن ضربه‌ای نمی‌زند، زیرا این پروژه محکم و استوار است.

ابراهیم الموسوی، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز طی نطقی در این مراسم گفت: امتی که در بین آنها شهدایی نظیر حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و شهدای قبلی و بعدی است، پیروزی بر پیشانی این امت نوشته شده است.

روضة الشهدا(گلزار شهدای مقاومت لبنان) در شهر بعلبک هم روز سه‌شنبه شاهد برپایی مراسم سومین سالروز شهادت حاج قاسم بود.

حسین النصر، مسئول منطقه البقاع لبنان طی نطقی در این مراسم گفت: حاج قاسم در دل همه ما جاودانه است و همچنین در دل هر نیروی مقاومت و مجاهدی در این جهان جاودان است؛ زیرا او حامی اصلی همه جنبش‌های مقاومت در این جهان بوده است.

وی افزود: ما در سالروز شهادت این شهید، حضورش را در جنة الشهدا تجسم می‌کنیم. ما به خانواده‌های شهدا تبریک می‌گوییم که شهید حاج قاسم امروز در بین شهدای آنهاست. شهدایی که هر لحظه با آنها زندگی می‌کنیم و آنها هم با ما زندگی می‌کنند؛ زیرا آنها انسان‌هایی بزرگ، شریف، باتقوا و شایسته هستند.

شهرداری الغبیری نیز مراسمی را به همین مناسبت در مقابل یادمان شهید سلیمانی در مسیر فرودگاه بیروت با حضور شخصیت‌های سیاسی و دیپلماتیک و نمایندگانی از گروه‌های فلسطینی و فعالان حوزه شهرداری، اجتماعی و فرهنگی برگزار کرد.

این مراسم شامل نمایش پیشاهنگی،  اجرای گروه سرود و دیگر برنامه‌هایی بود که بر تداوم رویکرد مقاومت تاکید داشت.

این مراسم با نثار تاج گل در مقابل یادمان شهید سلیمانی به پایان رسید.

احمد عبدالهادی، هم به نمایندگی از نیروهای ائتلاف فلسطین در لبنان گفت: ثمره بزرگ مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی ارتقای جبهه مقاومت در مقابله با پروژه صهیونیستی است که مورد حمایت آمریکاست.

مردوان عبدالعال، هم به نمایندگی از سازمان آزادی بخش فلسطین در این مراسم گفت: فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی را از بین برد. آری اراده این ارتش را در هم شکست. آن را در لبنان و فلسطین شکست داد. روح شهید سلیمانی در پیروزی‌های بعدی هم حاضر خواهد بود.

گروه السرایا اللبنانیه (گردان‌های مقاومت لبنان در برابر اشغالگران اسرائیل) هم در منطقه اول جبل عامل در شهرک طیردابه  تحت عنوان «وفادار قاسم» نشست سالانه خود برای بزرگداشت یاد این شهدا را برگزار کرد.

این نشست با نظارت عبدالله ناصر، مسئول حزب الله در منطقه اول جبل عامل برگزار شد که طی سخنانی در آن تاکید کرد شهید حاج قاسم سلیمانی بذر امید و اقتدار و معنویت را در دل مستضعفین جهان کاشت.

انتهای پیام
captcha