توسعه اقتصاد ایرانی-اسلامی نیازمند حمایت از بخش خصوصی است
کد خبر: 4112740
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

توسعه اقتصاد ایرانی-اسلامی نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اقتصاد ایرانی - اسلامی مبتنی بر فعالیت بخش خصوصی، تعاونی‌ها و بخش دولتی است، گفت: اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم باید نسبت به مردم و فعالان بخش خصوصی عنایت ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 17 دی‌ماه، در آئین نودمین سالگرد تأسیس اتاق بازرگانی هرمزگان، اظهار کرد: امروز می‌توان مسئله اقتصاد و رشد و شکوفایی آن را پیچ تاریخی انقلاب اسلامی دانست و تمام ارگان‌ها اعم از حاکمیتی و دولتی باید تلاش‌ خود را برای حل چالش‌های اقتصادی به کار گیرند تا بتوان تکانه‌های اقتصادی که از نقاط مختلف به کشور وارد می‌شود را کنترل کرد‌.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را باید در نوع سیاست‌گذاری‌ها جست‌وجو کرد، افزود: نوع سیاست‌گذاری مسئولین باید مبتنی بر دو نگاه تولید برای داخل و تولید برای صادرات باشد تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم. تولید برای بازارهای جهانی با تولید برای تأمین نیاز داخلی، بسیار متفاوت است و اگر در حوزه صادرات دچار چالش می‌شویم به واسطه این است که رویکرد تولید معطوف به داخل کشور است که برای حل این چالش‌ها باید تولیدکنندگان با رویکرد صادرات وارد میدان شوند.

عبادی‌زاده اقتصاد ایرانی - اسلامی را مبتنی بر فعالیت بخش خصوصی، تعاونی‌ها و بخش دولتی دانست و عنوان کرد: پس از گذشت 43 سال هنوز نتوانستیم نقش بخش خصوصی و فعالان این حوزه را آن‌چنان که لازمه بخش اقتصاد است تعریف کنیم. کشوری اگر بخواهد به توسعه اقتصادی دست پیدا کند باید به مردم و فعالان بخش خصوصی عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی هرمز‌گان و همسایگی با دو دریای عمان و خلیج‌فارس، بیان کرد: استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های بالا و متنوع، نقش‌ مهمی را در معادلات اقتصادی ایفا می‌کند. هرمزگان، استانی صنعتی است و دولت باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از ظرفیت‌‌های معدنی آن را انجام دهد تا این استان در حوزه معدن نیز به جایگاه ملی خود دست پیدا کند.

عبادی‌زاده با اشاره به انتخاب کلان‌شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق توسط یونسکو، اظهار کرد: اگر هویت تاریخی و تمدنی استان هرمزگان را بررسی کنیم مشاهده می‌شود که صنایع‌دستی ریشه در تمدن فرهنگی و اقتصادی مردم هرمزگان دارد و بخش اعظمی از بازارهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را تأمین می‌کرد. امروزه نیز مسئولین باید حمایت از توسعه صنایع‌دستی را در دستور کار قرار دهند تا شاهد توسعه مشاغل خرد و ارتقاء اقتصاد محلی باشیم.

وی در پایان با اشاره به شاخص‌های منفی اقتصادی و رفاهی استان هرمزگان، تشریح کرد: استان هرمزگان علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها، وضعیت خوبی در حوزه اشتغال و فقر ندارد و چنین شاخص‌های منفی زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست که مسئولین استانی و کشوری باید تدبیری برای این امر بیندیشند.

انتهای پیام
captcha