تجلیل از مادران و همسران شهدا در سمنان
کد خبر: 4112773
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

تجلیل از مادران و همسران شهدا در سمنان

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، آیین تکریم مادران و همسران شهدا در مسجد الزهرا(س) سمنان برگزار شد.

تجلیل از مادران و همسران شهدا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امروز، ۱۷دی‌ماه، در آیین تجلیل از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: شهدا و مادران شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

وی با بیان اینکه ۱۳ جمادی‌الثانی مصادف با روز وفات حضرت ام‌البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده اظهار کرد: حضرت ام‌البنین هم همسر شهید و هم مادر شهید است.

وی با اشاره به سیره این بانوی بزرگوار افزود: حضرت ام‌البنین(س) زمانی که وارد خانه حضرت علی(ع) شد، خودش را جانشین حضرت زهرا(س) ندید، بلکه خود را خادم فرزندان حضرت زهرا می‌دانست و این نشانه ادب این بانوی والامقام است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه بزرگترین کاری که حضرت ام البنین انجام داد، تبیین واقعه عاشورا بود یادآور شد: در عظمت این بانو همین کافی است که مادر چهار فرزند رشید و شجاع و فدایی حضرت سیدالشهدا(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم تکریم مادران شهدا متذکر شد: هرچقدر مادران و همسران شهدا را تکریم کنیم بازهم کم است زیرا مادرانی یک یا چند فرزند خود را به جبهه فرستادند و تقدیم انقلاب اسلامی کردند، آن دلاورمردان جان خود را فدا کردن اما مادران و همسران شهدا سختی ها و رنج های فراوانی را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به ایثار والدین و خصوصا مادران شهدا گفت: رنج‌ها و فراق‌های این مادران و همسران قابل وصف نیست؛ رهبر انقلاب فرمودند نقش همسران و مادران از نقش مجاهدان اگر سنگنی‌تر و دردناک‌تر نباشد کمتر نیست.

یادآور می‌شود در این آیین از شماری از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل شد. همچنین در این مراسم از مادر شهید محمد عبدوس شهید اقتدار دفاعی کشور که چندی پیش به شهادت رسید نیز تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha