نمايش مستند همزیستی دینی ایرانی‌ها در تلویزیون بوسنی و‌هرزگوین
کد خبر: 4113242
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

نمايش مستند همزیستی دینی ایرانی‌ها در تلویزیون بوسنی و‌هرزگوین

مستند «ارامنه در ایران» به منظور نمایش همزیستی دینی به همت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین، به زبان بوسنیایی از تلویزیون ملی و شبکه تلویزیونی «وگوشچا»ی این کشور پخش شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) در تقویم ارامنه و مسیحیان ارتدکس، مستند «ارامنه در ایران» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بوسنی وهرزگوین از تلویزیون این کشور پخش شد.

این مستند از مجموعه مستندهای «وطنم» با موضوع «همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و اقوام در ایران» است که با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور تهیه و توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین به زبان بوسنیایی ترجمه شده است.

در این مستند، لوریس چکناواریان، آهنگساز برجسته کشورمان، کارن خانلری، نماینده پیشین ارامنه در مجلس شورای اسلامی، اوشین ساهاکیان، بسکتبالیست تیم ملی، اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال ایران از پیشینه سکونت و آیین‌های ارامنه کشورمان و همزیستی مسالمت‌آمیز آنان در ایران سخن می‌گویند.

اشاره به رواداری موجود در اسلام برگرفته از منویات امامان شیعه در خصوص همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان، گفت‌وگو با خانواده شهدای ارامنه ایران و همچنین نمایش آیین‌های مذهبی در کلیساهای آذربایجان و تهران از ویژگی‌های مستند «ارامنه در ایران» است

بنابر اعلام این خبر، این مستند روی آنتن رادیو و تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین BHRT و شبکه تلویزیونی وگوشچا رفت.

انتهای پیام
captcha