کلمبیا صاحب مرکز همزیستی ادیان شد
کد خبر: 4104064
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

کلمبیا صاحب مرکز همزیستی ادیان شد

اتحادیه جهانی اسلام با همکاری دانشگاه کلمبیای آمریکا، مرکزی را برای انجام تحقیقات و آموزش در زمینه گفت‌وگو و همزیستی ادیان تأسیس کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الاوسط، در مراسمی با حضور دبیر کل اتحادیه جهانی اسلام با همکاری دانشگاه کلمبیا مرکزی با عنوان آزمایشگاه بین‌المللی بین‌ادیان آغاز به کار کرد.

محمد العیسی، دبیر کل این اتحادیه در مراسم امضای توافقنامه به همراه تیموتی دولان، کاردینال کلیسای جامع نیویورک، آرتور اشنایر، خاخام ارشد در نیویورک و جمعی از  مسئولان دانشگاه و اعضای کنگره ایالات متحده در این مراسم حضور داشتند.

این آزمایشگاه بین‌المللی با هدف ایجاد قابلیت‌هایی در برابر نفرت، خشونت و درگیری تمدنی تأسیس شد که مرکزی جهانی برای تحقیق و آموزش در محافظت از جوامع در برابر هر گونه نفرت و مرکزی برای تحقیق، مدیریت و آموزش برای محافظت در برابر تمام اشکال نفرت مبتنی بر دین یا نژاد خواهد بود.

العیسی در دانشگاه کلمبیا که میزبان این پروژه بود از تأسیس این مرکز برای مبارزه با اشکال نفرت، نژادپرستی و خشونت در سراسر جهان از طریق گزینه‌های متعدد ابراز خوشحالی کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه از طریق تحقیق و آموزش توسعه می‌یابد، افزود: مشکلات جهان را می‌توان به فقدان ارزش‌های مشترک نسبت داد که منجر به فقدان منطق، عدالت و عقل می‌شود. العیسی هشدار داد که جهان با گسترش نفرت و نژادپرستی تهدید می‌شود و بر اهمیت ایجاد جهانی با تفاهم‌ و صلح بیشتر و جوامعی که دارای همزیستی و هماهنگی بیشتر باشند، تأکید کرد.

این آزمایشگاه برنامه‌های آموزشی معتبری را برای معلمان تدارک خواهد دید تا از خطرات افراط‌گرایی جلوگیری و همکاری‌ها در برابر نفرت و تبعیض جهانی را تقویت کند، تلاش‌های مشترک را ارتقا بخشد و از ابتکارات و تحقیقات برای بهبود همزیستی و همکاری در ایجاد جهانی صلح‌آمیزتر حمایت کند.

در کنار افتتاحیه این مرکز، این دانشگاه نشستی بین‌المللی به رهبری دبیرکل اتحادیه جهانی اسلام برگزار کرد که طی آن او در مورد ارزش‌ها و روش‌های مشترک مقابله با چالش‌ها و خطر نفرت‌پراکنی سخنرانی کرد.

انتهای پیام
captcha