استقبال گسترده از فارغ‌التحصیلی 150 حافظ قرآن در سودان + فیلم
کد خبر: 4114228
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

استقبال گسترده از فارغ‌التحصیلی 150 حافظ قرآن در سودان + فیلم

حضور گسترده مردم در مراسم فارغ‌التحصیلی 150 حافظ قرآن از مکتب‌خانه‌های شهر همشکوریب در شمال شرق سودان، به شدت از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حضور گسترده مردم در مراسم فارغ‌التحصیلی 150 حافظ قرآن کریم از مکتب‌خانه‌های شهر همشکوریب در شمال شرق سودان، بازتاب زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور داشته است.

مسئولان مکتب‌خانه‌های حفظ قرآن در شهر همشکوریب، در میان حضور گسترده مردم برای شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی این حافظان قرآن اقدام به برگزاری یک راهپیمایی قرآنی با شعار «وبالقرآن علا ذكرهم» کردند.

 بسیاری مکتب‌خانه‌های قرآنی در سودان را که در این کشور «خلاوی» نامیده می‌شود، مهم‌ترین مرکز برای حفظ جایگاه قرآن کریم در سودان توصیف کرده‌اند.

فعالان در مراسم فارغ‌التحصیلی حافظان استان، مدلی از حافظان کتاب خدا را برای کودک 9 ساله تلاوت آیات قرآن کریم با مفاد لحن منتشر کردند.

کاربران فضای مجازی تصاویری از یک کودک 9 ساله حافظ قرآن در این مراسم را نیز منتشر کرده‌اند که به شکلی صحیح و با رعایت احکام تجوید در حال قرائت قرآن کریم است.

خبرگزاری سودان(سونا)، گزارش داده است که این مراسم با حضور فرماندار القضارف، مسئول مکتب‌خانه‌های حفظ قرآن و شماری دیگر از مسئولان دولتی برگزار شده است.

شیخ الامین حمید، نماینده مکتب‌خانه‌های همشکوریب در القضارف از فارغ‌التحصیلی 150 حافظ قرآن از این مراکز ابراز افتخار کرد. از سویی فرماندار این منطقه نیز با اعلام راه‌اندازی مرکز حرفه‌آموزی وابسته به این مکتب‌خانه‌ها برای آموزش طلاب قرآن کریم خبر داد و از آنان خواست تا به آموزش عمومی ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha