انتشار تصاویر پوستر ضد مسلمانان در رسانه‌های هند
کد خبر: 4114533
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

انتشار تصاویر پوستر ضد مسلمانان در رسانه‌های هند

تصاویری از پوسترهای تحریک‌آمیزی در شبکه‌های اجتماعی هند پخش شده که از هندوهای منطقه برهمپوری خواسته املاک و اموال خود را به مسلمانان دهلی نفروشند.

به گزارش ایکنا به نقل از Baaghi TV،  این پوسترهای بدون تاریخ با نام و امضای پرادیپ شارما (Pradeep Sharma)، نصب شده است. طبق گزارش‌ها شارما یک وکیل دادگستری است.

در متن این پوسترها آمده: به همه صاحبخانه‌های منطقه برهمپوری اطلاع داده می‌شود که نباید خانه‌های خود را به مسلمانان بفروشند. اگر آنها را به مسلمانان بفروشید، ساکنان محلی به آنها اجازه ثبت سند نمی‌‌دهند و مسئولیت آن (عواقب آن در صورت سرپیچی) با خود افراد است.

در ادامه آمده است: همه معامله‌‌ها باید با حزب هندو انجام شود.

نام و آدرس پرادیپ شارما نیز در پایین پوستر ذکر شده است.

به گفته ساکنان محلی، شارما ساکن پلاک 13 محله گالی است و خود را به عنوان وکیل معرفی می‌کند. با این حال، آنها نتوانستند تأیید کنند که آیا او دستگیر شده یا اینکه آیا به حزبی سیاسی وابستگی دارد یا خیر.

به گفته یکی از ساکنان محلی، این محله دارای جمعیت مختلط هندو و مسلمان است. اعضای هر دو جامعه مشترکاً علیه شارما شکایت کردند و او را به پلیس تحویل دادند.

به گفته برخی از ساکنان، شارما مدعی شده که علیه او توطئه شده و بدون اطلاع یا رضایت او از نام او در پوستر استفاده شده است.

این منطقه در فوریه 2020 تحت تأثیر خشونت‌های جمعی قرار گرفت که جان بیش از 50 نفر را گرفت. به چندین مسجد نیز توسط هندوهای افراطی آسیب رسید.

انتهای پیام
captcha