بازدید دانشجویان دانشگاه هاروارد از مجتمع دوخت پرده کعبه
کد خبر: 4114697
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

بازدید دانشجویان دانشگاه هاروارد از مجتمع دوخت پرده کعبه

مجتمع دوخت پرده کعبه در مکه مکرمه میزبان 67 دانشجوی مسلمان دانشگاه هاروارد آمریکا بود.

به گزارش ایکنا به نقل از شفق نیوز، مجتمع دوخت پرده کعبه در مکه مکرمه میزبان 67 دانشجوی مسلمان از دانشگاه هاروارد بود، در این دیدار که با حضور و نظارت خلیل عبدالرشید، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه هاروارد صورت گرفت، دانشجویان مسلمان دانشگاه هاروارد، از سوی دستیار مدیرکل اداره روابط عمومی و رسانه‌های مجتمع دوخت پرده کعبه مورد استقبال قرار گرفتند.  

وی در ابتدای این بازدید ضمن خیرمقدم به دانشجویان، با نمایش فیلمی آن‌ها را در جریان مراحل مختلف دوخت پرده کعبه، آماده‌سازی، گلدوزی، تزئینات و هنرهای ظریف به کار رفته در آن و همچنین مراحل تعویض سالانه آن قرار داد.

پرده کعبه یکی از مهم‌ترین جلوه‌های هنرهای اسلامی است که دوخت آن از دیرباز کانونی برای شکوفایی هنرهای مختلف بوده است.

در پایان این دیدار دانشجویان مسلمان دانشگاه هاروارد ضمن تشکر از مسئولان مجتمع دوخت پرده کعبه به‌منظور فراهم کردن فرصت آشنایی با فعالیت‌های این مجتمع، از تلاش‌های تولیت حرمین شریفین به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران بیت‌الله الحرام، تأمین آسایش این زائران و دوخت پرده کعبه به بهترین شکل، تقدیر کردند.

مجتمع دوخت پرده کعبه، که به نام ملک عبدالعزیز نام‌گذاری شده، بیش از نیم‌قرن است که وظیفه بافت و آماده‌سازی پرده کعبه را بر عهده دارد. سال گذشته این مجتمع با برپایی نمایشگاهی مراحل مختلف دوخت و آماده‌سازی پرده کعبه را برای حجاج به نمایش گذاشت.

انتهای پیام
captcha