صدور حکم اعدام برای مبلغ سرشناس سعودی
کد خبر: 4114857
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

صدور حکم اعدام برای مبلغ سرشناس سعودی

روزنامه انگلیسی گاردین از صدور حکم اعدام برای یک مبلغ سرشناس سعودی خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که دستگاه قضایی عربستان سعودی با ورود به حساب‌های کاربری عوض القرنی، مبلغ مذهبی سرشناس سعودی، در توییتر، واتساپ و تلگرام، وی را به اتهام حمایت از اخوان المسلمین به اعدام محکوم کرده است.

این روزنامه با بیان این خبر افزود: ناصر القرنی فرزند عوض القرنی که اخیراً به عنوان مخالف رژیم آل سعود کشور را ترک کرده و در لندن اقامت گزیده، اسنادی را در اختیار این روزنامه قرار داده است که نشان می‌دهد مقامات سعودی پدرش را به اعدام محکوم کرده‌اند.

گاردین تأکید کرد: حکم صادره علیه عوض القرنی بار دیگر بحث جاسوسی دولت عربستان سعودی در فیس بوک و توییتر را مطرح می‌کند.

این روزنامه به نقل از جید بسیونی، رئیس وکالت در خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان حقوق بشر ریپریو، گفت: پرونده عوض القرنی در شرایطی است که قوه قضائیه عربستان سعودی برای برخی از مبلغان، واعظان و منتقدان به دلیل انتشار توییت‌هایی احکام اعدام و حبس‌های طولانی‌مدت صادر کرده است.

وی گفت که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان را رهبری می‌کند، معاملات و اقداماتی انجام می‌دهد تا نشان دهد که عربستان به زیرساخت‌های مدرن، ورزش و رویدادهای سرگرمی علاقه دارد اما این موضوع با اقدامات محمد بن سلمان که مردم را به دلیل عقایدشان اعدام می‌کند، در تضاد است.

انتهای پیام
captcha