قرآن به دروس دانشگاهی پاکستان اضافه شد
کد خبر: 4115219
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

قرآن به دروس دانشگاهی پاکستان اضافه شد

مجلس سنای پاکستان با تصویب لایحه‌ای، آموزش قرآن و مفاهیم آن را وارد نظام دانشگاهی پاکستان کرد.

دانشگاه کراچی پاکستان

به گزارش ایکنا به نقل از Pakistan Observer، قانونگذاران سنای پاکستان روز گذشته، 26 دی به اتفاق آرا  لایحه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن توصیه شده آموزش قرآن کریم با ترجمه، تجوید و تفسیر در تمام دانشگاه‌های پاکستان برای دانشجویان همه رشته‌ها اجباری شود.

اضافه شدن قرآن در دروس دانشگاهی به‌گونه‌ای است که تأثیری در امتحانات و نمرات نداشته و صرفاً تمرکز بر یادگیری قرآن و مفاهیم آن است.

به گفته قانون‌گذاران پاکستانی، نسل جدید به عنوان مردم یک کشور مسلمان باید قرآن کریم را با جزئیات تجوید و تفسیر بیاموزند تا معارف اسلامی را به طور کامل درک کنند.

در لایحه دیگری، مجلس به دولت فدرال توصیه کرد که برنامه‌ای را برای ایجاد شهرهای بزرگ آموزشی در هر ایالت برای پیشرفت بخش آموزش و پرورش و سایر اهداف پایدار اجرا کند.

پیش‌تر، اداره آموزش و پرورش پنجاب به تمام مدیران بخش، ناحیه و مدیران اجرایی مدارس اعلام کرده بود که آموزش قرآن کریم را به عنوان یک درس الزامی از ابتدایی تا متوسطه عالی آموزش داده شود.

در حال حاضر و در نظام آموزشی پاکستان،‌ معارف اسلامی به صورت اختیاری برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه تدریس می‌شود. از سوی دیگر، دانش‌آموزان غیرمسلمان می‌توانند هر موضوع دیگری را به جای آن انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha