انتصاب مدیر محجبه در دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد
کد خبر: 4115256
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

انتصاب مدیر محجبه در دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد

جود الحارثی، نخستین بانوی محجبه‌ای است که به یک مقام مدیریتی در دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد دست یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از عکاظ، جود الحارثی، بانوی وکیل عربستانی‌تبار است که به عنوان مسئول امور سیاسی در دفتر دبیر کل سازمان ملل برگزیده شده تا نخستین بانوی محجبه‌ای در تاریخ سازمان ملل باشد که به این منصب مدیریتی رسیده است.

وی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های انگلیس است، پیش از این کارمند دفتر صندوق دبیر کل سازمان ملل و همچنین کارمند دفتر سازمان ملل در ریاض، دادگاه فدرال در کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا و تعدادی از شرکت‌های حقوقی بین‌المللی در بریتانیا، آمریکا و امارات متحده عربی بوده و در کنفرانس جوانان سازمان ملل متحد در آکسفورد، ژنو و لندن هم شرکت داشته است.

الحارثی همچنین نماینده سازمان همکاری‌های اسلامی در کنفرانس بین المللی ژنو وابسته به این سازمان و همچنین نماینده سازمان همکاری‌های اسلامی در کنفرانس جوانان در اروپا بوده است.

کاربران در توئیتر از انتصاب یک بانوی محجبه در دفتر دبیر کل سازمان ملل استقبال کردند.

مسئولیت‌های الحارثی در این منصب شامل حوزه‌های مختلفی در حمایت از صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی از جمله پشتیبانی از مسائل مربوط به آب و هوا و عدالت زیست محیطی، توانمندسازی زنان و جوانان، ایجاد صلح و حل منازعات جهانی است.

جود الحارثی، مسئول امور سیاسی در دفتر دبیر کل سازمان ملل

دفتر امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل دارای یک رتبه عالی و یک موقعیت استراتژیک در ساختار سازمان است و فعالیت آن شامل هر سه رکن سازمان ملل متحد است که بر توسعه اجتماعی، امنیت و صلح و حقوق بشر تمرکز دارد. این دفتر همچنین روی تصمیم‌گیری در رهبری ارشد سازمان کار می‌کند و با تیم‌های مختلف از طریق دفاتر سازمان  ارتباط برقرار می‌کند تا از ثبات در اجرای مؤثر اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام
captcha