برگزاری سیزدهمین مسابقات سراسری حفظ قرآن در آفریقای جنوبی
کد خبر: 4115503
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

برگزاری سیزدهمین مسابقات سراسری حفظ قرآن در آفریقای جنوبی

سیزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم آفریقای جنوبی به همت شورای عالی قرآن و علوم قرآنی این کشور در پرتوریا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المدینه، مراسم اختتاميه این مسابقات با نظارت «ماهر بن حمد المعیقلی»، امام و خطیب مسجدالحرام در مسجد «نور» مدرسه اسلامی مرکزی پرتوریا برگزار شد.

شورای عالی قرآن و علوم قرآنی آفریقای جنوبی برگزارکننده این رقابت‌ها بود و حافظانی از سراسر این کشور در آن حضور یافته و با یکدیگر رقابت کردند.

شیخ معیقلی طی سخنانی در مراسم اختتامیه مسابقات گفت: این گونه مسابقات در تشویق دختران و پسران آفریقای جنوبی به حفظ قرآن و اهتمام به کلام وحی تأثیر‌گذار است.

شورای ملی قرآن آفریقای جنوبی(شورای عالی قرآن و علوم قرآنی) (SANQC) سازمانی اسلامی است که پروژه شاخص آن، مسابقه ملی سالانه حفظ قرآن بوده و دبیرخانه آن توسط اساتید علوم قرائت هدایت و رهبری می‌شود.

این شورا توسط تیمی از افراد متعهد متشکل از مردان، زنان، کودکان و بزرگسالان به‌صورت داوطلبانه اداره می‌شود و تمامی دستگاه‌های رسانه‌ای هم که در کنار آن فعالیت می‌کنند، همکاری همه جانبه و متعهدانه‌ای با مسئولان این شورا دارند.

انتهای پیام
captcha