مراسم افتتاحیه جشنواره «خانه‌های قرآنی» در نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4115514
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

مراسم افتتاحیه جشنواره «خانه‌های قرآنی» در نهاجا برگزار شد + عکس

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره خانه‌های قرآنی، امروز، 28 دی‌ماه در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

یین افتتاحیه نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی»

به گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» صبح امروز، 28 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نهاجا و سایر مسئولان و فرماندهان لشکری در سالن اجتماعات ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن سرگرد سیدمحسن مصطفوی‌زاده، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا به تشریح مفاد شیوه‌نامه اجرایی این جشنواره و اقدامات مرکز قرآن، عترت و نماز نهاجا پرداخت.

وی ادامه داد: جشنواره فوق با محوریت ترویج سبک زندگی قرآنی در سطوح کارکنان و همسران و جوانان شامل کارکنان پایور مجرد، دانشجویان دانشگاه‌های افسری، هنرآموزان و فرزندان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

سرگرد سیدمحسن مصطفوی‌زاده، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا

مصطفوی‌زاده اظهار کرد: منابع جشنواره براساس تألیفات حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی و برگرفته از آیات قرآن کریم شامل کتاب «دلبری دلبران» با محوریت مهارت‌های همسرداری و «دل به دل راه دارد» با محوریت تحکیم مبانی ازدواج اجرا خواهد شد.

در ادامه امیرسرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش به سخنرانی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه ترویج سبک زندگی قرآنی، سدی محکم در برابر جنگ شناختی دشمن است که با استفاده از دستورالعملی مدون و محکم همچون قرآن امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: امروز جنگ ترکیبی گسترده‌ای علیه ایران شکل گرفته است که مهم‌ترین و بنیادی‌ترین محور آن هدف قرار دادن بنیان خانواده‌ها با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به ویژه فضای مجازی است که علاوه بر سوءاستفاده و وارونه نشان دادن مسائل حاکمیتی در صدد از میان برداشتن باورهای دینی و اعتقادی ملت است.

طالب‌زاده اضافه کرد: بی‌شک با تأسی از گنجینه‌ای ارزشمند همچون قرآن می‌توان برگ برنده را در مقابله با جنگ شناختی دشمن در دست گرفت که علاوه بر از میان برداشتن مشکلات و مسائل بنیادین خانواده‌ها می‌تواند موجب تحقق اهداف عالی در راستای رشد و بالندگی خانواده و فرزندان باشد.

امیرسرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت مقابله با جنگ‌های ترکیبی، ارتقای روحیه خودباوری، توان رزم و امیدآفرینی میان جوامع اسلامی است که می‌تواند عملی مهم در تحقق معنویات و ایدئولوژی ناب اسلامی باشد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش طی سخنانی گفت: ازدواج یکی از اصول و ضرورت‌های فردی و اجتماعی است که آثار و فواید بسیاری برای فرد به ارمغان می‌آورد و مبنای تشکیل مهم‌ترین نهاد اجتماع یعنی خانواده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش

وی با تأکید بر اینکه ازدواج صحیح در رشد و تکامل انسان نقش بسزایی خواهد داشت و فرد را به سعادت و تکامل خویش نزدیک‌تر خواهد کرد، افزود: باید با تلاش، همت مضاعف، مهارت‌آموزی، استفاده هوشمندانه از ابزار‌های حمایتی هدفمند و رویکرد اسلامی، جوانان را به تشکیل خانواده ترغیب کنیم.

قاضی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که گام‌های اجرایی در فرهنگ‌سازی تأثیرگذار هستند و مباحث آموزشی باید کاملا علمی و منطقی باشد تا بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

وی با تأکید بر اینکه خداوند متعال می‌فرماید «همسر همانند لباس است» یعنی همانگونه که لباس مایه زینت و آرامش است، همسر خوب نیز نیاز انسان به آرامش را فراهم می‌آورد، افزود: همان گونه که لباس عیوب انسان را می‌پوشاند، انسان نیز در طول زندگی به فردی نیاز دارد تا عیوب و نارسایی‌های او را بپوشاند.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» در سطح کارکنان و خانواده‌ها به میزبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه مرحله از اوایل اسفند‌ماه تا هفتم اردیبهشت‌ماه 1402 به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha