جامعه قرآنی با آرمان‌های امام(ره) و رهبر انقلاب تجدید میثاق کرد
کد خبر: 4115747
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
صبح امروز

جامعه قرآنی با آرمان‌های امام(ره) و رهبر انقلاب تجدید میثاق کرد

جامعه قرآنی با حضور در حرم امام راحل و نثار تاج گل، ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کرد.

جامعه قرآنیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و تجدیدبیعت با مقام معظم رهبری و همچنین محفل انس با قرآن کریم جامعه قرآنی کشور در آستانه آغاز جشن‌های دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه، پنجم بهمن‌ماه در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۸:۳۰ با حضور اساتید، قاریان، حافظان، پیشکسوتان، مدیران و فعالان قرآنی کشور به ویژه جمعی از مدیران و معلمان مؤسسات قرآنی استان تهران در آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم شاهد تلاوت محمدرضا پورزرگری و مهدی غلام‌نژاد از قاریان بین‌المللی بودیم و در ادامه گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) قطعاتی را همخوانی کردند.

بعد از این بخش بیانیه جامعه قرآنی به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرائت شد.

جامعه قرآنی با آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند

جامعه قرآنی با حضور در کنار مرقد امام راحل و نثار تاج گل و قرائت فاتحه، ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کرد.

حضور زینب شیری، حافظ کل قرآن کریم و فرزند شهید مدافع حرم از دیگر بخش‌های این برنامه‌ بود.

به گزارش ایکنا، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس کمیته قرآن و نهج‌البلاغه در این مراسم ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت امام هادی(ع) و قدردانی از حضور اعضای جامعه قرآنی در این مراسم گفت: زمانی که امام(ره) قصد آغاز نهضت را داشتند، مکتوبه‌ای خطاب به جامعه ایران با عنوان قیام برای الله منتشر کردند که در صدر آن مکتوبه آیه شریفه قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا بود. در این نامه همگان را دعوت به این موعظه خدای متعال کردند.

وی افزود: حقیقتاً نهضت حضرت امام تحقق بخشیدن به این آیه شریفه بود، چراکه قیام را به تنهایی شروع کردند و گام به گام مردم این سرزمین با ایشان همراه شدند و نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: حضرت امام حقیقتاً احیاگر قرآن بودند و رجوع به قرآن و سنت اتفاق عظیمی بود که توسط امام شکل گرفت و خود امام، مصداق این آیه شریفه شدند که «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ». امام در برابر زورگویان و مستکبران با شدت و قدرت ایستادند و در برابر محرومان و مستضعفان با لطافت و مهربانی پشتیبانی کردند و این بعد سیاسی و اجتماعی امام باعث نشد بعد اخلاقی و معنوی ایشان تحت تاثیر قرار گیرد.

تقی‌زاده افزود: حضرت امام در بعد معنوی روز به روز نورانی‌تر و اخلاقی‌تر از گذشته در کنار مسائل و مباحث سیاسی و اجتماعی، مصداق آیه «مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ ۚ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ» مثل یاران رسول اکرم(ص) مانند بذری است که کم کم پا می‌گیرد و تبدیل به یک درخت تنومند می‌شود. «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا». امید داریم که جامعه قرآنی با تأسی به حضرت امام، که احیاگر قرآن در عصر ما بودند، در پشت مقام معظم رهبری این مسیر و انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دهند.

در این مراسم چهره‌هایی ازجمله حجت‌الاسلام حمید محمدی، مهدی قره‌شیخلو، سرهنگ میدانی، محمد‌تقی میرزاجانی، رحیم قربانی، حجت‌الاسلام لیمویی، عباس امام‌جمعه، محمدرضا پورزرگری، منصور قصری‌زاده، محمدرضا پورمعین، سعید زکی‌لو، محمدرضا صلح‌جلو، احمد حاجی‌شریف، لاله افتخاری و ... حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha