تشریح «جایگاه زن در بیانیه گام دوم» در بسیج رسانه قزوین
کد خبر: 4115769
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

تشریح «جایگاه زن در بیانیه گام دوم» در بسیج رسانه قزوین

نشست «جایگاه زن در بیانیه گام دوم انقلاب» پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با حضور جمعی از خواهران خبرنگار بسیجی در سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد

نشست بسیج رسانه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله محمدی، رئیس خانه اندیشه ولایت استان قزوین، در نشست «جایگاه زن در بیانیه گام دوم انقلاب» که پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با حضور جمعی از خواهران خبرنگار بسیجی در سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، گفت: جامعه ما از پیشینه‌ فرهنگی و اجتماعی هزاران ساله برخوردار است و در رأس جریان مخالف ما ابلیس قرار دارد که ۱۲۴ هزار پیامبر را درک کرده و تجربه و قدرتی انکار ناپذیر دارد.

وی اظهار کرد: اهل بیت(ع) علاقه‌ ویژه‌ای به سلمان و قوم او داشتند و فرزندانشان در وقایع مختلف از حاکمان اموی و عباسی به ایران پناهنده می‌شدند و شاهد مثال آن امامزادگان متعددی است که در جای جای کشور محل رجوع و زیارت ایرانیان شده‌اند.

محمدی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده مطرح کرد: در این آیه ۶ شاخصه مطرح شده که بنا بر تأیید پیامبر(ص) این صفات در مورد شیعیان امیرالمومنین(ع) و مردم ایران است؛ اول اینکه خداوند آن‌ها را دوست دارد؛ نصرت و یاری رزمندگان در جنگ هشت ساله نمونه ملموس این نصرت الهی است. دوم اینکه آن‌ها هم خدا را دوست دارند؛ در زندگی و غم و شادی ما خدا وجود دارد.

وی ادامه داد: سوم اینکه در برخورد با مسلمانان نرم و فروتن‌ هستند؛ ایران اسلام را با آغوش باز پذیرفت اگر چه به دلیل مخالفت با بنی‌امیه و بنی‌عباس زبان عربی را قبول نکرد اما به جهت فراگیری قرآن، خط خود را به خط عربی نزدیک کرد. ‌چهارم اینکه در برابر دشمنان دین سرسخت و قاطع‌ هستند؛ از جنگ جهانی دوم کسی جرئت نکرده بود به زیرساخت‌های نظامی آمریکا ضربه بزند اما ایران عین‌الاسد را با خاک یکسان کرد.

رئیس خانه اندیشه ولایت استان قزوین افزود: پنجمین شاخصه، جهاد در راه خدا و شوق به شهادت است و در ششمین شاخصه‌ ایرانیان از ملامت هیچ سرزنش کننده‌ای نمی‌هراسند و در ارتباط دو سویه انسان با خداوند هیچ جایی برای ترسیدن باقی نمی‌ماند. این ویژگی ایرانیان در دوران آخرالزمان و عصر ظهور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر‌چه مأمون عباسی با جبر امام‌رضا(ع) را به ایران آورد اما حضرت این تهدید را به فرصتی برای تربیت مردمانی تمدن‌ساز تبدیل کرد و امام راحل هم پیرو همان مکتب است بود که با دست خالی و بدون رسانه ۹۸ درصد مردم را با انقلاب و نظام اسلامی همراه کرد و بینی استکبار را به خاک مالید.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی به پیچ تاریخی اشاره دارند، اولین آن بعثت پیامبر است که علم را از غرب به شرق آورد چون پیش از آن علم نزد ارسطو و افلاطون و ارشمیدس بود و با بعثت؛ ابن سینا و شیخ طوسی علم را شکافتند.

این مبلغ دینی ادامه داد: پیچ دوم رنسانس بود که غرب عقب‌مانده و فقیر را رشد داد و شرق را دچار فشار استعمار کرد. اما پیچ تاریخی سوم انقلاب شکوهمند اسلامی است که در عمر چهل‌ ساله خود تغییرات اساسی در جهان را رقم زده است و طبق پیش‌بینی که امام راحل کرده بودند بلوک شرق با تمام هیمنه خود فرو پاشید.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب هم تأکید کردند که تغییرات جهان در دوران پسا کرونا چشمگیر خواهد بود پس ما باید خود و جامعه را برای این تغییرات و بهره‌برداری صحیح از فرصت‌های پیش رو آماده کنیم.

محمدی در پایان اظهار کرد: نیمی از این جامعه اسلامی بانوان هستند که نیمی دیگر را هم تربیت می‌کنند پس بانوان تمام جامعه‌اند و بیانیه گام دوم انقلاب هم متعلق به بانوان است که می‌توانند در چهل ساله دوم انقلاب به شایستگی تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha