آمادگی اتحادیه قرآنی تهران در اجرای طرح «آموزش قرآن به کارکنان دستگاه‌های دولتی»
کد خبر: 4116520
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سیدحسن دهقان خبر داد:

آمادگی اتحادیه قرآنی تهران در اجرای طرح «آموزش قرآن به کارکنان دستگاه‌های دولتی»

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران از اعلام آمادگی خود برای اجرای طرح «الزام آموزش قرآن به کارکنان دستگاه‌های دولتی» با ارائه شیوه‌های نوین و با استفاده از بستر فضای مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات قرآنی خبر داد.

سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهرانسیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به صحبت‌های انجام شده حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس مبنی بر «اجرای طرحی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی»، گفت: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ قرآنی در استان تهران آمادگی دارد با ارائه شیوه‌های نوین و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این طرح را در استان تهران اجرا کند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: امروز آموزش قرآن کریم نیاز به سرعت عمل بیشتر، تولید محتوای جذاب و استفاده از روش‌های نوین و دسترسی آسان دارد.

دهقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سپردن امور به مردم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم یادگیری قرآن به عنوان یک فرهنگ در جامعه جاری شود، باید این کار را به مردم بسپاریم وگرنه دستگاه‌های دولتی به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیستند چنانکه فعالیت سابق بر این آنها گواه این موضوع است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران افزود: در استان تهران حدود ۶۰۰ مؤسسه و تشکل قرآنی است که ۱۴۰ مؤسسه معین (مؤسسات توانمند در عرصه‌های شاخص) و مؤسسات دارای شرایط مناسب علمی و آموزشی داریم که آمادگی دارند در طرح آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن با کارکنان دستگاه‌های دولتی در استان تهران مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و مساعدت وزرا و مدیران سازمان‌ها و نهادهای دولتی بتوانیم با قدرت در این عرصه گام برداریم. دستگاه‌ها برای اطلاع از طرح‌های علمی، آموزشی اتحادیه و ارائه پیشنهادات و بهره‌مندی از آنها می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۴۲۵۳۵۷۶ تماس گیرند.

همچنین در خبر دیگری از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران آمده است؛ نشست مدیران شعب مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اتحادیه با حضور مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران و حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان و سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه عصر روز گذشته، دوم بهمن‌ماه برگزار شد.

طی این جلسه مقرر شد تا نمایندگان شعب اتحادیه به عنوان عضو رسمی حضور داشته باشند لذا اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران برای ارتباط مؤثر و با هدف حمایت و پشتیبانی از مؤسسات قرآنی شهر تهران برای مناطق ۲۲ گانه نمایندگی مشخص و احکام آنها را صادر کرده است.


بیشتر بخوانید: 


همچنین مقرر شد تا در فاز نخست سه مؤسسه در هر منطقه به منظور بهره‌مندی از فضای خانه‌های قرآن و دارالقرآن‌های مرکزی شهرداری تهران معرفی شوند و از سوی دیگر قرار است طی تعامل با  مؤسسات قرآنی استان تهران در سه مرحله وب‌سایت برای مؤسسات قرآن تهران با دریافت هزینه حداقلی از مؤسسات قرآنی و بخشی آن از اتحادیه استانی، راه‌اندازی شود.

بنابر گفته سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه راه‌اندازی وب‌سایت در سه مرحله انجام می‌گیرد؛ مرحله نخست ویژه مؤسسات دارای تولید محتوا، مرحله دوم برای مؤسسات معین (دارای فعالیت شاخص در عرصه‌های مختلف) و رابط اتحادیه و مرحله سوم برای تمامی مؤسسات علاقه‌مند شهر و استان تهران است.

این تارنما به صورت جداگانه برای هر مؤسسه طراحی خواهد شد تا ضمن ترغیب و تشویق مؤسسات به ارائه خدمات، جذب مخاطبان، کارهای اشتراکی با سایر دستگاه‌ها و مخاطبان انجام شود و مؤسسات قرآنی صرفاً به انجام فعالیت‌های حضوری اکتفا نکنند بلکه به سمت فعالیت در بستر فضای مجازی بیش از پیش اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha