عضویت مؤسسات معین در شورای قرآن 4 منطقه تهران
کد خبر: 4107569
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
سید حسن دهقان خبر داد:

عضویت مؤسسات معین در شورای قرآن 4 منطقه تهران

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران خبر داد: مؤسسات توانمند در عرصه‌های شاخص برای عضویت در شواری قرآن مناطق معرفی می‌شوند؛ تا کنون این مؤسسات در شورای قرآن مناطق 16، 8، 10 و 18 عضو شدند.

سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهرانسیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: نشست مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز از ارشاد، هفته گذشته به دعوت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با همکاری اتحادیه در مجتمع فرهنگی  ـ هنری نور برگزار شد.

وی با اشاره به حضور 105 مؤسسه از 155 مدیر مؤسسه دعوت شده، ادامه داد: این نشست با حضور محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهدی سیفی، سرپرست شورای عالی قرآن شهرداری تهران، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی، ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت ارشاد و حامد حسین‌زاده، دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت همراه بود.

دهقان اضافه کرد: این نشست با هدف آشنایی دستگاه‌های متولی قرآنی در شهر و استان تهران با مؤسسات قرآنی و اطلاع از روند فعالیت‌ها، مشکلات و مسائل بخش مردمی و بهره‌مندی از پیشنهادات و انتقادات مؤسسات قرآنی برگزار شد.   

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی درباره مواد مطرح شده در این جلسه، افزود: مقرر شد تا اتحادیه قرآنی، شورای عالی قرآن شهرداری تهران و اداره‌کل ارشاد استان طی تفاهم‌نامه‌ای برای رفع مشکل مؤسسات قرآنی همراه و همگام باشند. همچنین از سوی شهرداری قرآن برای واگذاری مکان خانه‌های قرآن و عترت سرای محلات به مؤسسات واجد شرایط و مشارکت بیشتر دارالقرآن‌های مرکزی شهردای با مؤسسات، قول‌های مساعدی داده شد.

جلسه مؤسسات قرآنی

وی با اشاره به اینکه مؤسسات متقاضی درخواست‌های خود را می‌توانند به اتحادیه استان تهران ارسال کنند، ادامه داد: موضوع دیگر در زمینه عضویت مؤسسات معین در شواری قرآن مناطق 22 گانه شهر تهران است که بر این اساس، مؤسسات توانمند در عرصه‌های شاخص برای عضویت در شواری قرآن مناطق معرفی می‌شوند که تا کنون این مؤسسات در شورای قرآن مناطق 16، 8، 10 و 18 عضو شدند.

دهقان درباره بیشترین موضوعات مطرح شده طی این جلسه چند ساعته، اضافه کرد: عمده‌ترین دغدغه مؤسسات قرآنی بحث مکان و اجاره‌بهای سنگین مکان‌های استیجاری بود، موضوعی که چند سالی است بخش مردمی ـ قرآنی با آن دست و پنجه نرم می‌کند و درخواست داشتند تا از فضای حسینیه‌ها، مساجد، مجموعه‌های فرهنگسراها و یا خانه‌های قرآنی برای حل این مشکل، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طی این جلسه بر جایگاه اتحادیه به عنوان نهاد تسهیل‌گر تأکید شد، گفت: این موضوع، حکایت از چندین برابر شدن مسئولیت اتحادیه قرآنی استان تهران دارد. 

دهقان بیان کرد: همچنین طی این جلسه دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم با عنوان «بشری» از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با همکاری مؤسسات مجری در سطح استان درحال برگزاری است. 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در پایان بر تشکیل مجمع عمومی سالیانه اتحادیه با حضور تمامی مؤسسات تهران در هفته‌های پایانی بهمن‌ماه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha