هیئت‌ها و تشکل‌های دینی مجری 150 هزار برنامه در دهه فجر می‌شوند
کد خبر: 4117198
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی:

هیئت‌ها و تشکل‌های دینی مجری 150 هزار برنامه در دهه فجر می‌شوند

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از اجرای بیش از 150 هزار برنامه متفاوت در سطح کشور در بیش از 70 هزار نقطه جغرافیایی از سوی هیئت‌ها و تشکل‌ها و مبلغان دینی خبر داد.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست‌ خبری حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی امروز، پنجم بهمن‌ماه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی طی سخنانی در این نشست به تشریح برنامه‌های کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا؛ آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند». انقلاب اسلامی که مبدأ تحولات حیات بشر در قرن حاضر است، با ادعای حکومت دین بر سرنوشت دنیا و آخرت به میدان آمد و تمام محاسبات دستگاه طاغوت که هنرش به بند کشیدن انسان و نابودی هویت او و از بین بردن سرمایه‌های انسانی و الهی و جدا کردن انسان از حقیقت خود بود را به چالش کشید.

وی افزود: به همین سبب دشمن قداره‌کش، تمام سرمایه و دارایی‌اش را برای مواجهه به میدان آورد. در این مسیر نیز در چارچوب انقلاب اسلامی حرف نویی مبتنی بر وحدانیت و دعوت به توحید آمده تا موجودیت او را از بین ببرد و انسان الهی را از چنگال او بیرون بکشد.

عزت‌زمانی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب هر روز یک بازی و درگیری ایجاد می‌کنند. دشمن در برنامه‌ریزی و در اجرای تحسین‌برانگیز برنامه‌ها قوی است. برای مثال امروز حجاب و مسئله زن و بهانه حجاب هم از این موارد است. در نسبت حجاب با زن مسلمان می‌داند که حجاب برای زن اولاً نشانه هویت انسانی مستقل و زیبایی درون او بوده و نقشه دشمن در این زمینه نیز خانه‌نشینی یا مردوارگی زنان است. همچنین، حجاب نشانه دین‌داری زنان است.

حجاب؛ نشان و پرچم مبارزه

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر با بیان اینکه مردم ما، زیست عفیفانه را بخش مهم از دین می‌دانند که حجاب نشانه این دین‌داری است، گفت: همچنین، حجاب نشانه مبارزه زن با دستگاهی است که می‌خواهد او را به لجن بکشد و می‌خواهد او را ابزار دست شیادان و شهوت‌‌روان شهوت‌پرست کند. حجاب نشان و پرچم مبارزه است که انقلاب اسلامی این پرچم را به زنان داده است.

وی با بیان اینکه زنان، رهبران نهضت اسلامی و انقلابی بوده و هستند، افزود: دشمن امروز برای اینکه این پرچم آزادگی را از دست زنان بگیرد، به بهانه آزادی زن، عفت زن را نشانه می‌گیرد. از عطوفت و محبت او استفاده می‌کند و عفت را خرج می‌کند تا به اهداف خود برسد. همیشه همین طور بوده؛ دشمنان در طول تاریخ استعمار، با ابزار شهوترانی، زن را خفه کرده و از او برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کرده‌اند.

عزت‌زمانی بیان کرد: برای مثال وقتی دشمنان می‌خواستند دخانیات را ترویج دهند، از زن استفاده کردند یا برای برده‌داری ارزان‌تر، زن را به کارگر ارزان کارخانه تبدیل کردند. نهاد دین و به ویژه هیئت، جلوه دین‌داری و دین‌مداری جامعه ایرانی است. تشکلی که مردم‌پایه است و هویت سیاسی و اجتماعی مستقل و متکی بر مردم دارد.

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر ادامه داد: هیئت دارای مبدأ فکری است و با شعار «هیهات من الذله» که آن را از سیدالشهدا(ع) به ارث برده و هر جا طاغوت سربلند کرده است، هیئت ایستاده و پرچم حق را برافراشته و پای آن مقاومت کرده است. انقلاب اسلامی محصول این تفکر است. پیروزی در دفاع مقدس و فتنه‌ها نیز حاصل این تفکر است.

وی تصریح کرد: از این پس نیز هیئت‌ها و هویت هیئتی که از جان و مال گذشتن برای اعتلای حکم حق و ایستادن مقابل طاغوت است، بیش از پیش نمود خواهد داشت. هیئت‌ها را خواهید دید که در تمام عرصه‌های جهادی از جهاد برای ساخت انقلاب، جهاد سازندگی، جهاد نظامی، جهاد اعتقادی و جهاد روشنگری و ... نقش‌آفرینی خواهند کرد. در طول زمان هیئت‌ها این نقش را ایفا می‌کنند و دهه فجر نیز فرصت و عرصه بروز و ظهور اجتماعی هیئت‌ها در به میدان آمدن و بیعت است.

عزت‌زمانی افزود: تشکل‌های دینی نیز در کنار یا ذیل هیئت‌ها این هویت را تقویت می‌کنند. کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، شبکه‌های تعالی امامان، روحانیون مستقر و طرح هجرت، شبکه هیئت‌ها از رزمندگان و مشعر و انصارالمهدی و ... کانون‌های مداحان شورای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور، نهضت پیشرفت بانوان، شبکه مبلّغان کشور و ... همه و همه در این مسیر تلاش می‌کنند

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر گفت: ستادهای اجرایی ظرفیت‌های سازمانی و نیز برون‌سازمانی این کمیته در استان‌ها و شهرستان‌ها در 500 نقطه شکل گرفته و در این 500 نقطه ما صرفاً نوکری می‌کنیم. کار اصلی به دست شبکه‌ها و مجموعه‌های مردمی است.

وی بیان کرد: اجرای بیش از 150 هزار برنامه متفاوت در سطح کشور در بیش از 70 هزار نقطه جغرافیایی از سوی هیئت‌ها و تشکل‌ها و مبلغان شامل مسابقه، نمایشگاه، شب شعر، نغمه‌سرایی، سرود، شب خاطره و ... که بخشی به صورت مستقل و بخشی نیز در تعامل و همکاری با دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، مجموعه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌های کشور برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌های کمیته در ایام دهه فجر است.

عزت‌زمانی اظهار کرد: حضور و بزرگداشت اختصاصی، دسته‌های رجزخوانی و حضور هیئت‌ها در صبح بیست و دوم بهمن در شهرستان‌ها و الحاق به جمع راهپیمایان، اعزام مبلغ تخصصی با همکاری حوزه‌های علمیه به استان‌های کشور، آغاز مهرواره «محله همدل و نهضت نشر خوبی‌ها» با هدف معرفی ارزش‌های انسانی، اجتماعی و انقلابی مردم خوب این کشور در 80 هزار محله با همکاری همه نهادهای مرتبط نیز از دیگر برنامه‌های کمیته در ایام دهه فجر خواهد بود.

اجرای جشنواره «ایران آینده و نقش زنان در آن»

رئیس کمیته هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر افزود: اجرای جشنواره «ایران آینده و نقش زنان در آن» در استان‌های کشور با محوریت نهضت پیشرفت بانوان،‌ برگزاری اختتامیه «مهرواره بانور» با مشارکت 30 هزار بانوی قدرتمند ایرانی، برگزاری موکب‌های اجتماعی کودکان و پاسخ به سؤالات و ... در مسیر راهپیمایی از جمله برنامه‌های کمیته هیئت‌ها و تشکل‌های دینی ستا دهه فجر خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: به دلیل همزمانی این ایام و تقارن با ایام اعتکاف، برگزاری اعتکاف اختصاصی دانش‌آموزی در شهرستان‌ها و استان‌های کشور، مشارکت در برگزاری هزار و 357 مراسم جشن تکلیف مدارس و محلات و ...، نشر رسانه‌ای جشن فرشته‌ها در طول ایام دهه فجر و مشارکت آپ و صدا و سیما در این زمینه نیز از دیگر برنامه‌های کمیته در دهه فجر امسال است.

انتهای پیام
captcha