اهدای ترجمه قرآن به سفیر سوئد از سوی مسلمانان مالزی
کد خبر: 4117545
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

اهدای ترجمه قرآن به سفیر سوئد از سوی مسلمانان مالزی

صدها نفر از مردم مالزی و جمعی از نمایندگان سازمان‌های غیردولتی این کشور با تجمع در مقابل سفارت سوئد در کوالالامپور، نسخه‌ای از ترجمه قرآن کریم را به سفیر این کشور اهدا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از  الجزیره، بیش از 30 سازمان غیردولتی (NGO) مالزی، امروز جمعه برای تحویل یادداشت اعتراضی در مقابل سفارت سوئد در کوالالامپور تجمع کردند.

صدها نفر از معترضان نیز در واکنش به اقدامات نفرت‌پراکنانه راسموس پالودان، سیاستمدار راست‌گرای دانمارکی که اخیراً نسخه‌ای از قرآن کریم را در استکهلم سوئد در ملاء عام سوزاند، در مقابل ورودی سفارت سوئد گردهم آمدند.

محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی (ماپیم)، اقدامات دولت سوئد را که مدعی است بر اساس حق آزادی بیان علیه پالودان اقدامی نکرده است، نکوهش کرد.

وی گفت: این اقدام خطرناکی به نام آزادی عقیده است. باید این سوال را پرسید که اگر گروهی وجود داشته باشد که به دین مسیحیت در سوئد حمله و به آن توهین کند، آیا دولت سوئد سکوت خواهد کرد؟ البته نه.

همچنین یادداشت اعتراضی از سوی محمد عزمی عبدالحمید به همراه چند سیاستمدار دیگر این کشور به سفارت سوئد تحویل داده شد.

در همین حال، محمد عزمی عبدالحکیم گفت که او یک نسخه از قرآن را به همراه ترجمه انگلیسی به نماینده سفارت اهدا کرد تا به یواخیم برگستروم سفیر سوئد در مالزی داده شود.

عبدالحمید گفت: من به نماینده سفیر گفتم که اسلام دین صلح است. بی احترامی به ادیان در اسلام ممنوع است و ما نیز طرفدار واکنش خشونت آمیز نیستیم.

وی تصریح کرد: در یک جلسه به نماینده سفیر اعلام کردم که آتش زدن قرآن یک رفتار کاملا غیرقابل قبول است و پیامدهای آن کل جهان را در بر‌ می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اصرار برخی سازمان‌های غیردولتی که خواستار تحریم محصولات سوئد شده بودند، توضیح داد که هنوز به آن مرحله نرسیده است. با این حال، اگر آنها همچنان سرسخت باشند و واکنش مناسبی از سوی دولت سوئد نشان داده نشود ما قصد داریم محصولات کشورشان را تحریم کنیم.

او گفت: حداقل سه روز مهلت داده شده و اگر آنها به نمایندگی از همه مردم سوئد به طور علنی عذرخواهی نکنند، محصولات این کشور را تحریم خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha