آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی
کد خبر: 4117938
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی

جمعیت هلال احمر از شب گذشته هشتم بهمن‌ماه تاکنون از زمین و هوا ۴۱۷ تن چادر، پتو، نایلون و بسته‌های غذایی 72 ساعته به مناطق زلزله زده خوی ارسال کرده است.

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی

به گزاش ایکنا، در پی وقوع دومین زمین‌لرزه شدید در شهرستان خوی آذربایجان غربی که ساعت ۲۱:۴۴ شب گذشته هشتم بهمن ماه به بزرگی ۵.۹ ریشتر به وقوع پیوست و منجر به فوت سه نفر فوت و  مصدومیت ۴۴۵ نفر شده است، پنج هزار و ۵۰۰ تخته چادر اسکان اضطراری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، شش هزار و ۸۰۰ تخته موکت شش متری، دو هزار و ۵۰۰ هیتر و چراغ والور و پنج هزار و ۵۰۰ بسته غذایی برای تأمین غذای ۷۲ ساعت از سوی جمعیت هلال احمر به منطقه زلزله‌زده ارسال شده است.

این اقلام با دو فروند هواپیما که شب گذشته در تهران بارگیری شد، به آذربایجان غربی ارسال شده است.

بنابر گفته بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات علاوه بر اقلام امدادی موجود در انبارهای هلال احمر آذربایجان غربی، تا امروز ۴۱۷ تن چادر، پتو، نایلون و بسته غذایی از مسیرهای هوایی و زمینی به مناطق زلزله زده می‌رسد.

همه بیمارستان‌های شهرستان‌های معین خوی نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی از جمله ارومیه، سلماس و چایپاره به دلیل بالا بودن تعداد مصدومان در حالت آماده باش هستند.

همزمان تریلی‌های هلال احمر از استان‌های مجاور به سمت آذربایجان غربی و شهرستان خوی حرکت کرده‌اند.

یادآوری می‌شود، هم‌اکنون احمد وحیدی، وزیر کشور و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی حضور دارند.

انتهای پیام
captcha