اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با هیچ اصول عقلانی و فطری سازگار نیست
کد خبر: 4117939
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
در بیانیه دانشگاه تبریز مطرح شد

اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با هیچ اصول عقلانی و فطری سازگار نیست

کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه تبریز با صدور بیانیه‌ای، اهانت مدعیان آزادی بیان به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد.

بیانیه، دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه تبریز با صدور بیانیه‌ای، اهانت مدعیان آزادی بیان به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد.

متن بیانه‌ بدین شرح است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا

ما قرآن را می فرستیم که برای مؤمنان درستکار مایه شفا و رحمت است؛ اما برای ظالمان بدکار، جز خسارت و بدبختیِ بیشتر، نتیجه ای ندارد.

از روز اولی که قرآن کریم بر پیامبر مکرّم اسلام(ص) وحی شد، این خصلت قرآن کریم بود که ظالمان و بدکاران را به تحدّی همه جانبه - چه لفظی، چه محتوایی و چه معارفی - دعوت نمود و چون همه دشمنان به زانو درآمدند و عاجز ماندند، به ناچار متوسّل به اعمال سخیفی همچون اهانت یا تمسخر گشتند و اینگونه بر خسارت و بدبختی شان افزوده شد. این عادت و عداوت، به همین کیفیّت تا به امروز نیز پابرجا مانده است و روز به روز بر عجز دشمنان که نتیجه‌اش دشمنی بیشتر و خسارت و بدبختی بیشتر برای آنان است، افزوده است.

کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه تبریز همگام با تمامی مسلمانان و آزاداندیشان جهان، اهانت به ساحت قرآن کریم، این کتاب مقدّس سراسر حکمت و عدالت را محکوم نموده و اعلام می‌دارد، اهانت‌های شرم آور به ساحت مقدس قرآن، آن هم با شعار آزادی بیان، این هنجارهای ناهنجار بزک شده سرتاسر متعفن و ضد ارزش کشورهای اروپایی را که با هیچ اصول عقلانی و فطریِ نهادینه در خلقت بشری سازگار نیست، بیش از پیش در نزد آزادگان جهان منفور ساخته و بر زیان سران استکبار افزوده است. آنان که با سرلوحه قرار دادن تفکرات صیهونیستی، دوستی با طاغوت را به جای دوستی با الله برگزیدند بدانند که حالشان به عنکبوتی می‌ماند که با تارهایش خانه‌ای برای خود ساخته است و همانا سست‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است.

انتهای پیام
captcha