راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن در بندرعباس + صوت و عکس
کد خبر: 4118107
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
ناصری خبر داد:

راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن در بندرعباس + صوت و عکس

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسه با رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن نوید خوش راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن در این شهر در آینده‌ای نزدیک افزود: این فرهنگسرا در اختیار اتحادیه قرآنی و مؤسسات قرآنی سطح شهر بندرعباس به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و گردهمایی‌ها و همایش‌ها قرار خواهد گرفت.

نشست مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان با شورای اسلامی شهربندرعباسعماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: نشست مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن بندرعباس با فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و نماینده‌ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه در سالن کمیسیون این شورا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طی جلسه فوق بر ضرورت تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) بنابر حدیث ثقلین تأکید شد و ادامه داد: مهمترین مطالبه این روزهای مؤسسات قرآنی، دست و پنجه نرم کردن با مسئله مکان و مشکلات مالی است. مؤسسات قرآنی در دوران کرونا و با وجود کمک‌های مالی که به صنوف و برخی از حرفه‌ها شد اما در زمینه اعطای تسهیلات نادیده گرفته شدند و از حمایت‌های لازم برخوردار نشدند.

ناصری اضافه کرد: این بی‌توجهی موجب شد تا مؤسسات قرآنی زیان‌دیده از کرونا به سمت عدم فعالیت یا تغییر فعالیت، گرایش پیدا کنند تا آنجا که از 100 درصد مؤسسات که پیش از کرونا فعالیت داشتند، در حال حاضر و با وجود فروکش کردن موج شیوع کرونا، تنها 15 تا 20 درصد از مؤسسات فعال هستند و قریب به اکثریت آنها سراغ سایر حرفه‌ها رفته‌اند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان با تأکید بر نبود مکان آموزشی مناسب برای مؤسسات قرآنی و کمی ابزار و تجهیزات آموزشی مطلوب برای آموزش این کتاب الهی، بیان کرد: هر چند کمک‌های ناچیزی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤسسات قرآنی شد، اما آنها جوابگوی مؤسسات و مشکلات بزرگ آنها نیست و نبود.

کد

ناصری ادامه داد: بنابراین طی تعامل و همکاری با سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندرعباس و شورای شهر بندرعباس این انتظار را داریم که این مشکلات مرتفع شود تا مؤسسات قرآنی بتوانند بدون دغدغه مشکلات خود را برطرف کنند و بتواند تمام توان و ظرفیت خود را جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی با شیوه‌های بهتر در سطح جامعه بکارگیرند.

وی ادامه داد: همچنین طی این جلسه درباره مسائل، مشکلات و دغدغه مؤسسات قرآنی مطالبی مطرح شد. بنابراین مقرر شد جهت رسیدن به درآمد پایدار در مؤسسات قرآنی، تابلوهای شهری به منظور تبلیغات کلاس‌های قرآنی به صورت رایگان در اختیار مؤسسات قرار گیرد تا به راحتی بتوانند تبلیغات کلاس‌های خود را داشته باشند و از سوی دیگر بتوانند با اجاره تابلوهای شهری نیز درآمدزایی داشته باشند.

ناصری با اعلام راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن در شهر بندرعباس در آینده نزدیک اضافه کرد: این فرهنگسرا در اختیار اتحادیه قرآنی و مؤسسات قرآنی سطح شهر بندرعباس به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و گردهمایی‌ها و همایش‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان بیان کرد: سپس درباره بودجه‌ای که مورد نیاز فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن بندرعباس است، مطالبی مطرح شد. مقرر شد تا برای این موضوع در سایر کمیسیون‌های تخصصی‌تر ریزهزینه‌ها بررسی شود تا حداقل بودجه پیش‌بینی شده در روزهای آینده به شواری شهر بندرعباس اعلام شود. پیش‌بینی انجام شده برای فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر تقریباً پنج میلیارد تومان برای سال 1402 است که امیدست اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که بتوانیم از طریق فرمانداری و شهرداری‌های سطح استان هرمزگان این موج از توجه به فعالیت‌های بخش مردمی ـ قرآنی را ایجاد کنیم تا بتوانیم مؤسسات و خانه‌های قرآنی که در سایر شهرها و شهرستان‌های مختلف استان هستند از این موارد و منابع، بهره‌مند کنیم.

ناصری ضمن تشکر و قدردانی از همراهی شورای اسلامی شهر بندرعباس و کمیسیون‌های آن و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بندرعباس ادامه داد: با موضوعات مطرح شده امید می‌رود سال آینده مشکل مکان مؤسسات قرآنی حل شود و با اختصاص بودجه‌های لازم شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی در سطح استان باشیم.

در بخش دیگر این نشست فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بر استفاده از ظرفیت مساجد برای مؤسسات قرآنی تأکید کرد و گفت: همچنین مؤسسات می‌توانند با پیگیری‌های لازم  است از بهترین ساعت فرهنگسراها برای آموزش رشته‌های مختلف قرآنی بهره‌برداری کنند تا فعالیت قرآنی به نحو احسن و در فضای آموزشی مناسب و برخوردار از تجهیزات آموزشی انجام شود.

انتهای پیام
captcha