اجرای ویژه‌برنامه سالگرد «شعبان الصیاد» در رادیو قرآن مصر + فیلم تلاوت
کد خبر: 4118142
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

اجرای ویژه‌برنامه سالگرد «شعبان الصیاد» در رادیو قرآن مصر + فیلم تلاوت

رادیو قرآن مصر به مناسبت بیست و‌پنجمین سالگرد درگذشت شعبان الصیاد، قاری فقید مصری اقدام به پخش تلاوت‌ها و زندگینامه این قاری مصری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، امروز، 29 ژانویه 2023 بیست و‌پنجمین سالگرد درگذشت شعبان عبدالعزیز الصیاد، از چهره‌های قرائت در مصر و جهان عربی و اسلامی است و به همین مناسبت رادیو قرآن مصر از دیروز، هشتم بهمن به مدت دو روز به پخش تلاوت‌های این قاری مصری و پرداختن به بخش‌هایی از زندگینامه وی اقدام کرده است.

با وجود این‌که بیش از 25 سال از درگذشت شعبان صیاد می‌گذرد، اما بسیاری از مصری‌ها و قرآن‌دوستان در جهان اسلام با صوت این قاری مصری که به اسطوره تلاوت مشهور بود، انس و الفتی دیرینه دارند.

شعبان الصیاد در 20 سپتامبر 1940 در روستای «صراوه» از توابع شهر «أشمون» در استان منوفیه مصر دیده به جهان گشود و در 29 ژانویه 1998 در 58 سالگی دار فانی را وداع گفت.

صوت این قاری مصری شبیه محمد رفعت بود و هنر شیخ شعبان از جانب رئیس‌جمهور وقت مصر نیز که تلاوت او را در مسجد قنطره شنیده بود، تحسین شد.

پدرش، شیخ عبدالعزیز اسماعیل صیاد، در منطقه اشمون واقع در استان منوفیه مصر به حسن خلق شهره بود و در تلاوت قرآن صوتی زیبا داشت.

اجرای ویژه‌برنامه سالگرد «شعبان الصیاد» در رادیو قرآن مصر + فیلم تلاوت

شیخ صیاد در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت و علاقه به تلاوت قرآن کریم را از پدرش شیخ عبدالعزیز الصیاد به ارث برد با این حال او پیش از رسیدن به چهار سالگی پدر خویش را از دست داد.

این قاری مصری با تلاش بسیار توانست با پرورش هنر عالی تلاوت خویش به یکی از چهره‌های برتر تلاوت قرآن در مصر و جهان تبدیل شود.

تلاوتی قدیمی از شعبان صیاد از آیات 82 تا 85 سوره اسراء «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا، وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنْسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَى بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ كَانَ يَئُوسًا، قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِيلًا، وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا» را در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام
captcha