25 هزار جانباز در صف دریافت تسهیلات کمک‌ معیشتی هستند
کد خبر: 4118730
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
موهبتی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه:

25 هزار جانباز در صف دریافت تسهیلات کمک‌ معیشتی هستند

معاون توسعه، مدیریت و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار جانباز فاقد شغل، کمک معیشتی دریافت می‌کنند، گفت: همچنین ۲۵ هزار نفر دیگر در صف دریافت این تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، طاهر موهبتی، معاون توسعه، مدیریت و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران، 11 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی این مرکز در جمع خبرنگاران در مشهد با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار جانباز فاقد شغل، کمک معیشتی دریافت می‌کنند، گفت: همچنین ۲۵ هزار نفر دیگر در صف دریافت این تسهیلات هستند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تسهیلات دریافت خودرو در جامعه تحت پوشش بنیاد، افزود: افرادی که تحت پوشش این بنیاد قرار دارند، بسیار فراتر از سهمیه‌ ۱۰ هزار نفره‌ای است که به ما تعلق گرفته است. در همین مورد به دنبال تعریف شاخص جهت اختصاص سهمیه به خانواده‌ها هستیم که جانبازان ۷۰ درصد و فرزندان شهدا در اولویت قرار دارند.

موهبتی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، پیشنهادی را تحت عنوان جواز واردات خودرو به جانبازان اعطا کرده که نیاز به تصویب مجلس دارد، به اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات جهت خرید خودرو به این خانواده‌ها اشاره کرد.

معاون توسعه بنیاد شهید در ادامه گفت: ما باید سازمانی مطالبه‌گر باشیم، ولی اکنون ما را پاسخگو قلمداد می‌کنند. ۶۰ درصد احکام برنامه توسعه غیر واقع‌بینانه و ۴۰ درصد بدون شاخص است‌.

وی در مورد حق پرستاری جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، گفت: ۶۷ هزار جانباز حق جانبازی می‌گیرند که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها در نوبت هستند‌.

موهبتی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد احتمال قرار گرفتن بنیاد شهید ذیل ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: در این مورد نظر قانون‌گذار و شخص رهبری از اهمیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از اقدامات متعدد، ارائه خدمات بهتر به خانواده شهدا و ایثارگران است، درخصوص افزایش بودجه حدود ۵۰ درصدی این مرکز در سال ۱۴۰۲، افزود: بودجه بنیاد شهید در سال آینده ۷۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود و با کسری بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی، امیدواریم با مشکلات کمتری روبرو باشیم.

انتهای پیام
captcha