امام جواد(ع)؛ الگوی برتر نسل جوان
کد خبر: 4118800
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

امام جواد(ع)؛ الگوی برتر نسل جوان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: امام جواد(ع) الگوی برتر تقوا و علم اندوزی برای نسل جوان در دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است.

تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۱ بهمن‌ماه، با تبریک سالروز ولادت جوادالائمه حضرت امام محمد تقی(ع)، پارسایى، علم و دانش و بخشندگى را از صفات بارز آن حضرت برشمرد و اظهار کرد: امام جواد(ع) در سنین نوجوانی عالم‌ترین و آگاه‌ترین دانشمند عصر خود بود و مردم از دور و نزدیک به حضورش شتافته و پاسخ مشکلات علمی خود را از ایشان می‌گرفتند.

وی افزود: امام جواد(ع) توانست افزون بر رهبری جامعه اسلامی، در حوزه نظام امامت و ولایت به تبیین احکام الهی و آموزه‌های قرآنی به‌ عنوان وظیفه اصلی و نیز تبیین نظام ولایی در حوزه سیاسی بپردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به فضایل این امام بزرگوار، افزود: حضرت امام جواد(ع) علم و دانش را یکی از مهمترین عوامل پیروزی و رسیدن به کمالات معرفی می‌کرد و به انسان‌های کمال خواه و حقیقت طلب توصیه‌اش این بود که در راه رسیدن به کمال دنیوی و اخروی از این نیروی کارآمد بهره لازم را بگیرند. 

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره زندگانی آن حضرت تاکید و بیان کرد: امام جواد(ع) همانند سایر ائمه الگوی کامل انسان مداری، نمونه بارز عبادت و بندگی و در برخورد با دوست و دشمن گشاده‌رو بود و همین عامل باعث جذب مخالفان و دشمنان امام به سوی ایشان می‌شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: امام نهم شیعیان(ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بود، بطوریکه در مقابل حوادث سخت و پیشامدهای ناگوار، هیچ‌گاه برآشفته و مضطرب نمی‌شد بلکه با اتکا به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می‌آورد.

انتهای پیام
captcha