پارلمان یمن: تکفیری‌ها مجری طرح‌های صهیونیستی برای بی‌ثبات کردن جهان هستند
کد خبر: 4118880
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

پارلمان یمن: تکفیری‌ها مجری طرح‌های صهیونیستی برای بی‌ثبات کردن جهان هستند

پارلمان یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله ناموفق تروریستی در اصفهان و حمله خونبار علیه مسجدی در پیشاور پاکستان تأکید کرد تکفیری‌ها مجری طرح‌های صهیونیستی برای بی‌ثبات کردن جهان هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، پارلمان یمن در جلسه دیروز سه‌شنبه،  11 بهمن جنایت وحشیانه گروه‌های تکفیری تروریستی در یکی از مساجد شهر پیشاور پاکستان را محکوم کرد.

در این جلسه که به ریاست عبدالسلام صالح هشول زابیه، نائب رئیس پارلمان یمن برگزار شد، حمله تروریستی ناموفق به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در اصفهان را هم محکوم کرد.

پارلمان یمن تأکید کرد: از بین بردن تروریسم که باعث کشتار مردم بی‌گناه از جمله با هدف قرار دادن مساجد می‌شود، نیازمند همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب عاملان این جنایات شنیع و مقابله با افکار نادرست و انحرافی است.

قانونگذاران یمنی اعلام کردند که جنایت وحشیانه در پاکستان نشان‌دهنده میزان نفرت پنهان تکفیری‌هایی است که با هدف تحریف چهره اسلام، طرح‌های صهیونیستی را اجرا می‌کنند.

پارلمان یمن با عرض تسلیت و همدردی عمیق خود به پارلمان، مردم پاکستان و خانواده‌های قربانیان این حادثه، از خداوند متعال برای شهدای این حادثه رحمت و برای مجروحان شفای عاجل خواستار شد.

پارلمان یمن تأکید کرد: همزمانی انفجارهای تروریستی با حمله پهپادی به خاک ایران بهترین گواه بر همگرایی افکار تکفیری‌ها و لابی صهیونیستی در انتخاب زمان انجام چنین جنایاتی است.

در این بیانیه تأکید شد: حادثه تحریک‌آمیز با استفاده از پهپادها بر روی تأسیساتی در اصفهان در مرکز ایران، نشان می‌دهد که لابی صهیونیستی در پس گسترش ویرانی و تخریب و بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات در جهان آزاد است.

پارلمان یمن اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌آفرینی را که در کشورهای عربی و اسلامی رخ می‌دهد، به دلیل پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی این اقدامات مخرب برای صلح و ثبات در خاورمیانه محکوم کرد.

پارلمان یمن همچنین اقدام کشورهای مزدور و سازشگر عربی در محکوم کردن عملیات استشهادی قدس را تقبیح کرد و گفت: عملیات قدس در چارچوب دفاع از حق ملت فلسطین و مقاومت آن در برابر نظامیان اشغالگر صهیونیستی و جنایات دشمن صهیونیستی و تجاوزگری آن انجام شده است.

خیانت سازشگران عرب به آرمان امت اسلام

پارلمان یمن محکوم شدن عملیات قدس از سوی رژیم های سازشگر عربی را ننگی بر پیشانی این رژیم‌ها و خیانت به امیدها و آرمان‌های مردم امت عربی و اسلامی و غفلت از آرمان‌های عرب ـ فلسطینی و مسجد الاقصی دانست.

انتهای پیام
captcha