محکومیت گسترده سفر بلاگر عمانی به تل‌آویو
کد خبر: 4119745
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

محکومیت گسترده سفر بلاگر عمانی به تل‌آویو

سفر یک بلاگر عمانی به سرزمین‌های اشغالی با محکومیت گسترده از جانب کاربران عمانی مواجه شده است.

محکومیت گسترده سفر بلاگر عمانی به تل‌آویو

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حساب کاربری «عمانی‌ها علیه عادی‌سازی» در توییتر، سفر یک بلاگر عمانی به سرزمین‌های اشغالی را محکوم و این اقدام را خیانت به آرمان فلسطین و حمایت از دفاتر گردشگری پشتیبان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

اسماء الشحی، بلاگر عمانی ویدئوهایی از ورود خود به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده و از شگفتی کارمند فرودگاه با دیدن اولین پاسپورت عمانی در این فرودگاه سخن گفته بود.

این بلاگر عمانی با انتشار استوری‌هایی از فرودگاه بن گوریون در حساب اینستاگرام خود در مورد تابلویی با عبارات «اورشلیم قدس» اظهار نظر کرد و گفت «اورشلیم از جانب اولین قبیله‌ای که در آن زندگی می‌کردند قدس نامیده شد و این قبیله، کنعانیان هستند». رژیم صهیونیستی با تبلیغ این روایت از شهر قدس سعی در القای تاریخی جعلی برای توجیه اشغالگری خود در این شهر مقدس و فراتر از آن سراسر فلسطین است.

در حساب «عمانی‌ها علیه عادی‌سازی» آمده است که سفر این فعال عمانی به سرزمین‌های ناقض قوانین عمان است و پارلمان این کشور در دسامبر سال گذشته با ارجاع پیش‌نویس پیشنهادی برای اصلاح ماده 1 قانون تحریم رژیم صهیونیستی، موافقت کرد. این قانون با فرمان سلطنتی شماره 9/72 به کمیته‌های تخصصی برای تشدید برخورد با اشغالگری رژیم صهیونیستی مطرح شده بود.

بر اساس گزارش «عمانی‌ها علیه عادی‌سازی»، اسماء الشحی مقیم امارات متحده عربی است و از این کشور به رژیم صهیونیستی سفر کرده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی عمان نیز با توئیت حساب کاربری «عمانی‌ها علیه عادی‌سازی» همدلی داشتند و اکثریت قریب به اتفاق آنها اقدام این بلاگر عمانی را محکوم کردند. بسیاری از این کاربران تأکید کردند: اسماء الشحی شخصیت شناخته‌شده‌ای در عمان نیست و این اقدام او بیانگر مواضع مردم این کشور نیست که هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارند.

انتهای پیام
captcha