راه‌اندازی پویش «قرآن عزیزم» + عکس
کد خبر: 4119882
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

راه‌اندازی پویش «قرآن عزیزم» + عکس

پویش «قرآن عزیزم» ویژه فرزندان کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال(تهران) در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، پویش «قرآن عزیزم» از سوی اداره قرآن، عترت و نماز منطقه پدافند هوایی شمال(تهران) در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

این پویش ویژه فرزندان کارکنان گروه سنی 5 تا 15 سال است که کارمندان می‌توانند تصاویر فرزندان خود را همراه با مصحف شریف تا چهل و چهارمین سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی از طریق پیام‌رسان‌های سروش و ایتا به اداره قرآن، عترت و نماز منطقه پدافند هوایی شمال(تهران) ارسال کنند یا سؤالات خود را از شماره 09361344771 بپرسند.

در خبر دیگری از اداره قرآن، عترت و نماز منطقه پدافند هوایی شمال تهران آمده است؛ همزمان با ایام دهه فجر، کارگاه مهدویت و فرهنگ انتظار با سخنرانی حجت‌الاسلام نصرالله‌پور از اساتید مجرب کشوری در حوزه مهدویت در جمع خانواده‌های این منطقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام نصرالله‌پور با اشاره به جایگاه زن در صدر اسلام اعراب جاهلی پیش از اسلام، زن را به مانند حیوان می‌دانستند و به طوری که مانند کالا به ارث می‌رسید و جایگاهی به عنوان همسری و مادری برای وی قائل نبودند. چنانکه هنگامی که به پدری خبر می‌رسید که دختردار شده است، رنگ چهره‌اش سیاه می‌شد «ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا» و دختران خود را زنده به گور می‌کردند.

وی ادامه داد: در این زمینه در تاریخ بسیار یاد شده است و رسول الله(ص) خاتم پیامبران است که اخلاق و مهرورزی را به جهانیان هدیه می‌کند و دختران را از زنده به گور شدن رهانید. همچنین در دنیای غرب که ادعای مدرنیستی می‌کنند، در دوره قرون وسطی خود را مالک زنان می‌دانستند، به طوری که اجازه فروش آنها را به خود داده بودند و اسلام عزیز 1400 سال پیش چه نگاه مترقیانه نسبت به زن داشته است.

نصرالله‌پور با اشاره به اینکه در تورات تحریف شده آمده است «خداوند مرد را از خاک و گِل آفرید و زن را از اضافه گِل مرد آفرید»، افزود: در برخی از موارد این نکات را به اسلام نسبت می‌دهند در حالی که در قرآن آمده است «... إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی ...» و در تورات تحریف شده آمده است که عامل گناه اولیه انسان و مرد، حوا(س) بوده است و زن عامل گناه اولیه انسان بوده است و همین حرف را برخی از گویندگان و نویسندگان به اسلام نسبت می‌دهند که شیطان از طریق حوا، آدم را گول زد و حال آن که در قرآن، نهج‌البلاغه و هیچ متن دینی اینگونه نیامده است.

وی با تأکید بر اینکه این توهین به زن است، بیان کرد: در قرآن آمده است «فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ...» یعنی هر دو گناه کردند و هر دو اخراج شدند و مطلقاً هیچ تقدم و تأخری در قرآن نیست که اینگونه در متون تحریف شده سایر ادیان گفته شده است.

نصرالله‌پور با اشاره به مصداق امروزی نقش مادران در تربیت عالمان و اندیشمندان، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) پرورش یافته مادر و عمه ایشان هستند که نتوانستند در مسیر تاریخ بشریت تحول ایجاد کنند. امام(ره) اسلام را زنده کردند و اینک نیز مقام معظم رهبری فرمودند: «من هر چه دارم از مادرم است».

وی با تأکید بر اینکه اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زن قائل است، افزود: سؤال پیش می‌آید چرا در اسلام در تشریع و احکام مرد و زن با هم متفاوت هستند؟! چون خداوند از لحاظ جسمی و روحی زن و مرد را متفاوت آفریده است و وظایفی که بر دوش هر کدام است با یکدیگری نیز متفاوت است و از هر کدام خداوند توقعاتی داشته است که براساس آنها مرد و زن را خلق کرده است. زن در اسلام، جایگاه بالایی دارد.

این مدرس مهدویت با تأکید بر اینکه تعبیر غرب از آزادی زنان، برهنگی است، بیان کرد: اگر مراد این باشد که حیوان‌ها به طور کامل برهنه هستند پس از ما انسان‌ها متمدن‌تر هستند. شعار زن، زندگی، آزادی، شعار حاجی‌احمدی، رئیس پژاک است که خودش به دخترش تجاوز و دخترش به علت این مسئله خودکشی کرد و حالا شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهد. کومله‌هایی که هزاران زن را در کردستان سر بریدن و با شهیده ناهید فاتحی‌کرجو آنگونه اقدام کنند.

کد

وی تأکید کرد: زن در اسلام، آراسته به کرامت است، چنانکه حضور بانوان مسلمان نقش‌آفرین در مقاطع حساس تاریخ صدر اسلام، گواه این موضوع است.

حسن ختام این برنامه تجلیل از بانوان برتر با حضور مسئولان لشکری بود.

انتهای پیام
captcha