ضرورت مواضع قاطع مسئولان گفت‌وگوی ادیان در برابر اقدامات تحریک‌آمیز افراطیان
کد خبر: 4119958
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
دبیر کل مجمع پژوهش‌های اسلامی تأکید کرد:

ضرورت مواضع قاطع مسئولان گفت‌وگوی ادیان در برابر اقدامات تحریک‌آمیز افراطیان

دبیر کل مجمع پژوهش‌های اسلامی تأکید کرد که پس از اقدامات تحریک‌آمیز افراط‌گرایان در سوئد و هلند، زمان آن فرا رسیده که مسئولان گفت‌وگوی ادیان در برابر این‌گونه اقدامات مواضع قاطعی اتخاذ کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از البوابة نیوز، نظیر ایاد، دبیر کل مجمع پژوهش‌های اسلامی تأکید کرد که پس از اقدامات تحریک‌آمیز افراط‌گرایان در سوئد و هلند، زمان آن فرارسیده است تا مسئولان  گفت‌وگوی مشترک بین پیروان ادیان مختلف، مواضع قاطع و ثابتی را نسبت به این گونه اقدامات نژادپرستانه علیه ادیان اتخاذ کنند.

وی افزود: الازهر باب گفت‌وگو را با همگان باز کرده و کنفرانس‌های زیادی در شرق و غرب به این منظور برگزار شده است که تأثیر بسزایی در برقراری صلح جهانی داشته است.

دکتر نظیر در گفت‌وگویی با البوابه نیوز اظهار کرد: این اعمال نژادپرستانه که توسط برخی به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود، اعمالی است که بیانگر تنفر نسبت به دینی است که میانه‌ای با کینه و تنفر ندارد، بلکه پیروان خود را به مدارا، صلح، همزیستی با دیگری و بازسازی سرزمین فرمان می دهد و به همین خاطر الازهر همواره بر اهمیت برخورد قاطع با این اقدامات و رد آن از سوی نهادهای بین‌المللی تأکید کرده است.

دبیر کل مجمع پژوهش‌های اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدامات به دلیل تحریک دائم احساسات مسلمانان باعث ایجاد نفرت در بین مردم و از بین رفتن تلاش‌هایی می‌شود که برای تحقق صلح انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha