طرح تصویب روز قرآن در تقویم رسمی عراق
کد خبر: 4120057
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

طرح تصویب روز قرآن در تقویم رسمی عراق

نهادهای قرآنی عراق در راستای پویش بزرگ روز جهانی قرآن کریم که توسط آستان مقدس حسینی برای 27 رجب مصادف با سالروز بعثت حضرت رسول اکرم(ص) راه‌اندازی شده است، درصدد تصویب این روز به عنوان یک مناسبت رسمی در تقویم این کشور هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون عراق، نهاد امور قرآنی آستان مقدس حسینی دیروز یکشنبه، 16 بهمن پنجمین نشست دوره‌ای کمیته عالی روز جهانی قرآن کریم را به منظور فراهم‌کردن مقدمات برگزاری برنامه‌های مربوط به این مناسبت در سطح کشور عراق برگزار کرد.

شیخ حسن المنصوری، مشاور امور قرآنی آستان مقدس حسینی در این باره گفت: روز یکشنبه در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) به همراه جمعی از نمایندگان قرآنی جمع شدیم تا مهم‌ترین مقدمات آمادگی برای راه‌اندازی پویش بزرگ روز جهانی قرآن کریم در 27 رجب المرجب را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی تأکید کرد: در این نشست بر لزوم هم‌افزایی و همکاری نهادهای مختلف قرآنی در عراق به منظور برگزاری موفق این پویش در سایه هتک حرمت‌های اخیر به ساحت کتاب خدا تأکید شد.

المنصوری همچنین گفت که از برجسته‌ترین مصوبات این نشست ارائه پیشنهادی از طریق نمایندگان کمیته اوقاف در پارلمان عراق برای تصویب طرح روز قرآن کریم به عنوان مناسبتی رسمی در سطح عراق بوده است.

در این نشست نمایندگان نهادها و مراکز قرآنی آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های مقدس و نمایندگان کمیته پارلمانی اوقاف و دیوان‌های وقف شیعه و سنی و اتحادیه انجمن‌ها و تجمعات قرآنی عراق و اداره قرآن کریم سازمان حشد الشعبی حضور داشتند.

اسفند ماه سال 1398 بود که آستان مقدس حسینی در کربلا اعلام کرد که پویش بزرگ اعلام روز جهانی قرآن همزمان با مبعث پیامبر(ص) در ۲۷ رجب ۱۴۴۱ از سوی دارالقرآن این آستان آغاز شده است و به دنبال آن کشورهای اسلامی بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای تصویب این روز در تقویم جهانی تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha