استقبال با شکوه دهه هشتادی‌های اردبیل از مراسم اعتکاف
کد خبر: 4120060
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

استقبال با شکوه دهه هشتادی‌های اردبیل از مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف با حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها همزمان با ماه مبارک رجب و تولد حضرت علی(ع) در مساجد استان اردبیل برگزار شد.

اعتکافبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم معنوی اعتکاف با حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها همزمان با ماه مبارک رجب و تولد حضرت علی(ع) در مساجد استان اردبیل برگزار شد.

اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرورفته در غرقاب روزمرگی از فضای پرالتهاب روزانه به سوی خویش و خداوند بازگردند.

در ایام اعتکاف که همزمان با 13 رجب در استان اردبیل آغاز شده، مردم با حضور در مساجد در حال راز و نیاز با خدای خود هستند و فارغ از هرگونه لذت مادی و فانی، خوشی‌های دنیای عصر را فراموش کرده و به معبود خود پناه برده‌اند و از خداوند منان طلب بخشش و توبه دارند.

حضور اقشار مختلف مردم از جمله نوجوانان و جوانان در مساجد به منظور تطهیر روح و روان، بسیار چشمگیر بوده به گونه‌ای که غالب معتکفین استان در رده سنی دهه هشتادی بیشتر به چشم میخورد.

حضور جوانان در مراسم اعتکاف بسیار چشمگیر بوده و بالاترین رده سنی شرکت‌کنندگان در این مراسم در استان اردبیل مربوط به جوانان است و بیشتر مساجد استان با حضور این قشر با انگیزه حال و هوای خاصی به خود گرفته و ره‌توشه‌ای از جنس نور و امید برای آخرت خود جمع می‌کنند.

معتکفین از مناطق دور افتاده و روستایی گرفته تا شهر در مساجد استان اردبیل به معبود خود پناه برده‌ و همه یک دل و یک صدا برای گناهان خود طلب آمرزش و مغفرت داشته و برای رفع مشکلات و تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت به دعا و نیایش می پردازند.

انتهای پیام
captcha