اعلام همبستگی عمار الحکیم با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه
کد خبر: 4120184
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

اعلام همبستگی عمار الحکیم با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن اعلام همبستگی با دولت‌‌ها و مردم ترکیه و سوریه در پی وقوع زمین لرزه مرگبار در دو کشور از از دولت عراق و همچنین جامعه جهانی خواست در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان شتاب کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در پی وقوع زمین لرزه پرقدرت در ترکیه و شمال سوریه از دولت عراق خواست به این دو کشور کمک کند.

در بیانیه الحکیم آمده است: ما همبستگی خود را با آسیب دیدگان زلزله ویرانگر که تعدادی از کشورهای منطقه به ویژه ترکیه و سوریه را متأثر کرد و قربانیان زیادی برجای گذاشت، اعلام و عمیق‌ترین تسلیت خود را به دولت‌ها و ملت‌های دو کشور تقدیم می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از دولت عراق می‌خواهیم که دست یاری خود را به سوی دو ملت همسایه دراز کند و از جامعه بین المللی و سازمان‌های بشردوستانه آن می‌خواهیم که به آسیب‌دیدگان کمک‌رسانی کنند.

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در ترکیه به ۹۱۲ نفر و در سوریه به ۳۲۶ نفر و شمار زخمی ها در سوریه به ۱۰۴۲ و در ترکیه به ۵۳۸۳ نفر رسیده است.

بر اثر وقوع این زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شدند.

انتهای پیام
captcha