اعزام دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان پیشرفت
کد خبر: 4120232
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

اعزام دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان پیشرفت

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه امسال اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان سیستان و بلوچستان به استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: مرحله نخست این اردو به صورت برون‌استانی به مقصد استان هرمزگان انجام شده است.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا، غلامرضا رضایی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، 17 بهمن در نشست با خبرنگاران، با موضوع اردوی راهیان پیشرفت، گفت: دستاوردهای علمی و صنعتی دانشگاه‌های کشور را باید برای دانشجویان، جوانان و جامعه تبیین کنیم که یکی از راه‌های آن، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه‌ها است.

وی، تحکیم هویت ملی، تقویت روحیه خودباوری و ما می‌توانیم، جلب توجه عموم جامعه به سمت پیشرفت‌های فناورانه، گسترش سطح جهاد علمی و معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را از جمله اهداف اردوی راهیان پیشرفت دانست و افزود: این اردوها چند روز و حتی یک هفته‌ای طول می‌کشد و دانشجویان با دستاوردهای علمی سایر استان‌های کشور آشنا می‌شوند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سازمان بسیج دانشجویی کشور طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری‌زاده را راه‌اندازی کرده که در قالب آن دانشجویان مختلف از دستاوردهای سایر استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله علم و صنعت و فناوری بازدید خواهند کرد.

رضایی با بیان اینکه رسالت دوم طرح اردوی راهیان پیشرفت برگزاری همایش و نمایشگاه‌ برای نمایش دستاوردهای علمی و صنعتی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف است، افزود: آن‌طور که باید، تاکنون نتوانسته‌ایم نتیجه دستاوردهای علمی و صنعتی دانشگاه‌های کشور را برای جوانان و جامعه تبیین کنیم که اردوی راهیان پیشرفت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با داشته‌های کشور عزیزمان در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن ماه امسال اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان سیستان و بلوچستان به استان اصفهان را خواهیم داشت، گفت: مرحله نخست این اردو به صورت برون استانی به مقصد استان هرمزگان انجام شده است.

ابوالفضل سرگزی، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بعد از دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها دشمن تلاش کرد به جامعه و جوانان القاء کند در کشور ما دانشگاه مرکز پیشرفت نیست و قرار نیست مباحث پیشرفت کشور در دانشگاه ارائه شود که با توجه به این موضوع، شناخت ظرفیت‌های کشور و امید به آینده از اهداف راهیان پیشرفت برای ناکام گذاشتن دشمنان است.

وی ادامه داد: در مرحله اول اردو، ۴۰ برادر و ۵۰ خواهر به هرمزگان اعزام شدند و از دستاوردهای علمی و صنعتی این استان در بخش‌های مختلف بازدید کردند.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان در مرحله دوم اردوهای برون استانی، ۲۲ بهمن در سفر به اصفهان از صنایع خودکفایی در عرصه پزشکی و فولاد بازدید و با مسئولان و کارشناسان گفت‌وگو می‌کنند.

سرگزی با بیان اینکه جریان‌سازی پیشرفت باید در دانشگاه انجام شود که در اردوی راهیان پیشرفت، ما به دنبال تربیت راهیان پیشرفت هستم، به استقبال بسیار خوب دانشجویان از این اردوها اشاره کرد و افزود: ۱۴۰۰ دانشجو برای حضور در راهیان پیشرفت ثبت نام کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha