نیاز کنونی مردم زلزله‌زده خوی کمک‌های نقدی است
کد خبر: 4120338
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
وحید سلیمی:

نیاز کنونی مردم زلزله‌زده خوی کمک‌های نقدی است

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اعلام تأمین تمام اقلام اسکان اضطراری مردم زلزله زده خوی، اعلام کرد: برای کمک به اسکان دائمی مردم خوی نیازمند کمک‌های نقدی هستیم.

مهم‌ترین نیاز کنونی مردم زلزله زده خوی کمک‌های نقدی است

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح میزان کمک‌هایی پرداخت که مردم خیر کشورمان به مردم زلزله‌زده خوی اهدا کرده‌اند و گفت: سازمان داوطلبان هلال احمر در کنار سازمان امداد و نجات وظیفه امدادرسانی، تأمین اقلام ضروری و فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری برای آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث طبیعی را بر عهده دارد. همچنین وظیفه جذب، هدایت و سازماندهی مشارکت‌های مردمی بر عهده سازمان داوطلبان است.

وی ادامه داد: در جریان زلزله هفته گذشته در شهر خوی آذربایجان غربی پویش مهرتابان را راه‌اندازی کردیم و شماره‌ حساب‌های رسمی هلال احمر برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان در قالب کمک‌های غیر نقدی از جمله وسایل گرمایشی به خصوص پتو و بخاری برقی را به اطلاع مردم رساندیم که کمک‌های قابل توجهی از طرف مردم به سازمان داوطلبان اهدا شده است.

سلیمی به بیان جزئیات کمک‌های ارائه شده پرداخت و گفت: 704 میلیارد و 852 میلیون ریال ارزش اقلام و کمک‌های غیر نقدی است که از ابتدای حادثه تاکنون وارد انبار مشارکت‌های مردمی جمعیت هلال احمر شهرستان خوی شده که شامل 23 هزار تخته پتو و هزار و 350 دستگاه بخاری برقی است.

وی ادامه داد: همچنین 435 هزار پرس غذا در سه وعده بین حادثه دیده‌ها تقسیم کرده‌ایم که در قالب کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی بوده و گروه‌های مردمی و جهادی در آشپزخانه‌‌های صحرایی طبخ کرده‌‌اند.  

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: همچنین 81 هزار قوطی انواع کنسروجات، دو هزار بسته پوشاک و کفش، 700 هزار قرص نان، 790 قوطی شیرخشک، 12 هزار و 700 بطری آب معدنی،  26 هزار و 500 بسته بهداشتی و مواد شوینده، چهار هزار و 400 کیلو آرد، 35 هزار و 381 بسته غذایی(جیره خشک) اهدایی داشتیم که بین مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد: بنگاه‌های خصوصی و خیرین هم چهار هزار و 19 تخته پتو و 10 هزار و 384 دستگاه بخاری برقی به سازمان داوطلبان تحویل داده‌اند که ارزش این اقلام حدود 133 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است.

مهم‌ترین نیاز کنونی مردم زلزله زده خوی کمک‌های نقدی است

سلیمی در خصوص کمک‌های نقدی نیز اعلام کرد: جمع کل واریزی‌های نقدی به حساب پویش مهرتابان جمعیت هلال احمر تا به امروز 37 میلیارد و 254 میلیون و 315 هزار ریال بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر مردم خوی به چه اقلامی نیاز دارند؟ گفت: براساس صحبتی که با معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی داشتم، وی ضمن تشکر از همراهی مردم اعلام کرد که اکنون انبارهای ما برای کمک‌هایی که مربوط به شرایط اضطراری و اسکان اضطراری است، اشباع شده.

سلیمی اضافه کرد: مسئولان هلال احمر استان آذربایجان غربی اعلام کرده‌اند دپوی اقلام اسکان اضطراری حتی تا یک سال آینده کافی است، بر همین اساس از مردم درخواست داریم که کمک‌های خود را در قالب کمک‌های نقدی به مردم اهدا کنند.

وی تصریح کرد: کمک‌های نقدی ارائه شده به پویش مهرتابان برای تأمین نیازهای پایدار زلزله زدگان یعنی تأمین مسکن آنها سازماندهی و هدایت خواهد شد.

سلیمی با یادآوری اینکه شرایط اسکان اضطراری و موقت شرایط موقت است و مردم خوی در طولانی مدت با توجه به سرما و نزدیک شدن به عید نوروز نیاز به سرپناه دائمی دارند، گفت: در حال حاضر به کمک‌های نقدی نیاز داریم.

انتهای پیام
captcha