جوان مصری از تجربه قرآن‌نویسی می‌گوید + فیلم
کد خبر: 4121567
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

جوان مصری از تجربه قرآن‌نویسی می‌گوید + فیلم

سلامه السلامونی، کاتب مصری قرآن کریم، توفیق در نگارش قرآن کریم را هدیه‌ای از جانب خداوند و مستلزم تلاش بسیار، کار سخت و تمرین دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه، سلامه السلامونی اهل استان جیزه مصر با صرف 6 ماه وقت با نهایت دقت و مهارت کتابت قرآن کریم را به پایان رساند. این قرآن که به خط عثمانی نگاشته شده است، به خطی خوش نوشته شده به شکلی که بیننده را شگفت‌زده می‌کند.

وی تصریح کرد: استعداد او برای کتابت قرآن حاصل تلاش زیاد، کار سخت و تمرین است و از اینکه به آرزوی خود رسیده احساس خوشحالی می‌کند.

سلامه که دارای مدرک لیسانس شریعت و حقوق در دانشگاه الازهر است، می‌گوید: کتابت قرآن کریم با هر نگارشی بسیار متفاوت است، یک قاری قرآن می‌تواند یک صفحه را حداکثر در سه یا چهار دقیقه بخواند. اما در مورد نوشتن یک صفحه، به همراه اعراب‌گذاری بیش از یک ساعت طول می‌کشد و این کار بسیار دشوار است چرا که حتی یک نقطه و یک حرکت نباید حذف و یا اشتباه گذاشته شود. سپس تمام کلمات و حرکت‌ها دوباره مورد بررسی و بازنگری قرار می‌گیرد.

به گفته وی کاتب قرآن کریم اگرچه با دستان خود می‌نویسد اما با قلب و روح خود تمام کلمات کتابت شده را می‌کاود.

سلامه السلامونی قرآن نویس مصری

به گفته وی ورود صنعت چاپ، کتابت قرآن کریم را از رونق نیانداخته است، بلکه تمام قرآن‌های چاپ شده نیز ابتدا با دست کتابت می‌شود و سپس طی مراحل مختلفی به مرحله چاپ می‌رسد و از این‌ رو در ابتدای هر نسخه چاپی از قرآن کریم، نام خطاط نیز ذکر شده است.

سلامه تصریح کرد: کتابت قرآن کریم افتخار بزرگی است که از جانب خداوند نصیب فرد می‌شود و هم اکنون در حال کتابت چهارمین نسخه از قرآن کریم هستم.

فکر کتابت قرآن کریم وقتی به ذهن سلامه رسید که وی به عنوان رئیس اداره بازنگری و نظارت بر چاپ قرآن کریم در یک مؤسسه چاپ و انتشارات به کار مشغول شد و از آنجا بود که شروع به نگارش قرآن کرد و سرانجام موفق به کتابت کل قرآن کریم شد.

سلامه از آرزوی خویش برای تبدیل به مشهورترین خطاط قرآن کریم نیز سخن گفته و از این‌ رو به دنبال تحصیل در رشته خوش‌نویسی است.

او در سال 2018 نیز موفق شد طی 7 ماه نسخه‌ای از قرآن کریم را با خودکار به خط عثمان طه رونویسی کند که در ادامه ویدئویی از این قرآن دست‌نویس شده سلامه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha