منامه؛ میزبان چهارمین مجمع نوآوری تأمین مالی اسلامی
کد خبر: 4122108
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

منامه؛ میزبان چهارمین مجمع نوآوری تأمین مالی اسلامی

چهارمین دوره مجمع سالانه نوآوری تأمین مالی اسلامی(Annual Islamic finance innovation) 30 می 2023 (9 خرداد 1402) در شهر منامه بحرین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Zawya، موضوع مجمع  2023، نقش ESG در تأمین مالی اسلامی  فرصت‌های آن برای نوآوری و رشد خواهد بود. ESG به معنای مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی شرکت‌های مالی و تجاری است.

به گفته مسئولان برگزار کننده، در این رویداد یک روزه کارشناسان ارشد منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه بانکداری اسلامی، تأمین مالی و بیمه، ESG و فناوری در چند نشست و سخنرانی شرکت خواهند کرد.

هدف از این مباحث، بررسی این موضوع است که چگونه مؤسسات و مشاغل در صنعت تأمین مالی اسلامی می‌توانند از اصول ESG و قدرت فناوری مالی برای تسریع پیشرفت بیشتر صنعت تأمین مالی اسلامی، نوآوری و دستیابی به رشد پایدار بلند مدت استفاده کنند.

این مجمع از سوی شرکت بریتانایی FinMark Communications و با حمایت بانک اسلامی بحرین(BisB) برگزار می‌شود.

یاسر الشریفی، مدیر عامل BisB، در اظهار نظری گفت: شاهد افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران و مشتریان برای اعمال شیوه‌های مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی در حوزه تأمین مالی اسلامی هستیم. این مجمع جایی برای تعامل در سطح بالا برای ترویج پذیرش سریع‌تر و جامع‌تر ESG در همه بخش‌های بانکداری و تأمین مالی اسلامی است.

انتهای پیام
captcha