دانش‌ قرآنی خانواده‌‌‌ پلیس رو به افزایش است
کد خبر: 4122153
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
سردار بهرامی:

دانش‌ قرآنی خانواده‌‌‌ پلیس رو به افزایش است

معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به این نقطه برسیم تا کارکنان فراجا بتوانند آموزه‌های قرآنی را در گفتار و رفتار خود نمایان کنند، گفت: نخبه‌پروری و ارتقای سطح معرفت و دانش‌ قرآنی خانواده‌‌‌ پلیس رو به افزایش است.

سردار محمد بهرامیسردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی فراجا، در مسیر تحقق پلیس تراز قرآنی گفت: تلاوت قرآن زمانی مؤثر است که در پی آن تدبر و عمل به آیات وحی انجام شود، لذا اگر قرار است ما یک مجموعه انتظامی در تراز جامعه اسلامی و قرآنی داشته باشیم، باید آحاد کارکنان انتظامی و خانواده‌های آنان با قرآن مأنوس باشند. قدم اول انس با قرآن تلاوت روزانه قرآن است که مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا و مسئولان فراجا است.

معاون تبلیغات عقیدتی ـ  سیاسی فراجا بر ضرورت توجه تلاوت، حفظ، تدبر و عمل به آیات قرآن تأکید کرد و ادامه داد: بر همین اساس و باتوجه به اثری که انس با قرآن در زندگی فردی و اجتماعی می‌گذارد، این موضوع را تبلیغ و ترویج می‌کنیم. امام صادق‌(ع) در این خصوص می‌فرمایند: «هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود.» و همچنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «عَلَیکُم بِکِتابِ اللّه ... مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ؛ بر شما باد رجوع به کتاب خدا (قرآن) ... کسى که به آن عمل کند از همه پیشى مى‌گیرد.»

وی تصریح کرد: با توجه به این جایگاه، برنامه‌ها و اقداماتی را پیش‌بینی و عملیاتی کرده‌ایم. به عنوان مثال در قدم اول و در جهت انس با قرآن و تلاوت و قرائت روزانه قرآن محافل هفتگی و در برخی مراکز به صورت روزانه انس با قرآن را برقرار کرده‌ایم. در قدم بعدی و برای آشنایی با مفاهیم قرآنی، برنامه‌های آموزشی و قرآنی داریم که به صورت هفتگی در تمام یگان‌های انتظامی ما برگزار می‌شود. با برگزاری این برنامه‌ها امیدواریم به این نقطه برسیم که همه کارکنان فراجا با قرآن مأنوس شوند و بتوانند آموزه‌های قرآنی را در گفتار و رفتار خودشان نیز محقق کنند و با روحیه انقلابی و جهادی بیشتری خدمتگذار خوبی برای مردم عزیز باشند.

مشارکت ۷۵ هزار نفری کارکنان فراجا در مسابقات

بهرامی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌ها در برگزاری مسابقات قرآن بحث مشارکت کارکنان و خانواده‌های آنان در مسابقات قرآن است. در سال ۹۷ حدود ۱۹ هزار نفر در مسابقات ما شرکت کردند که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۴۲ هزار نفر رسید و امسال در سال ۱۴۰۱ به ۷۵ هزار نفر رسیده است. این نشان می‌هد که بحث انس با قرآن، نخبه‌پروری، قهرمان‌پروری و ارتقای سطح معرفت و دانش‌ قرآنی خانواده پلیس روبه افزایش است و سالانه تعداد زیادی از کارکنان به این مسابقات اضافه می‌شوند.

معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا ادامه داد: یکی از دلایل این افزایش هم به خاطر برنامه‌ها و مشوق‌هایی است که در جهت انس با قرآن و تشویق به فعالیت‌های قرآنی در فراجا انجام می‌شود. البته احساس نیاز کارکنان ما به کلام الهی روز به روز بیشتر می‌شود و ما سالانه شاهد حضور تعداد بیشتری از کارکنان هم در برنامه‌های قرآنی و هم مسابقات قرآن هستیم. 

وی گفت:‌ امیدواریم به جایی برسیم که شاهد یک پلیس تراز قرآنی و جامعه اسلامی و مورد مطلوب مقام معظم رهبری برسیم. امروز آن چیزی که موجب موفقیت و پیروزی است و باید به آن تکیه کرد توجه به فرهنگ قرآن کریم است و این فرهنگ الهی در جامعه اسلامی باید در همه جا حاکم باشد و نشر داده شود؛ چراکه امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد که در محل کار، خانواده و اصناف فرهنگ قرآن جاری و ساری باشد.

انتهای پیام
captcha