دومین جشنواره «مولودخوانی نبوی (سماع)» » در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4122419
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

دومین جشنواره «مولودخوانی نبوی (سماع)» » در سنندج برگزار شد

دومین جشنواره «مولودخوانی نبوی(سماع)» به مناسبت گرامیداشت ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) با حضور جمعی از مسئولان استانی، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی امروز، 26 بهمن در سنندج برگزار شد.

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج امروز، 26 بهمن‌ در آیین اختتامیه دومین جشنواره «مولودی‌خوانی نبوی» با اشاره به  برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره از سال گذشته در سطح استان کردستان گفت: این جشنواره در بخش‌های دانشجویی، آزاد و تکریم از پیشکسوتان در راستای تببین و توسعه فرهنگ نبوت و امامت برگزار می‌شود.

وی از ارسال هشت مقاله علمی - پژوهشی توسط محققان بخش مولودی‌خوانی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: ۱۵ گروه در بخش دف‌نوازی و مدیحه‌سرایی گروهی و ۱۰ اثر در بخش مولودنامه و معراج‌نامه شرکت کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اینکه پنج گروه دانشجویی و آزاد مجوز ورود به مرحله مسابقه را دریافت کردند، بیان کرد: امروز از سه گروه برتر و صاحبان مقالات و نیز تک‌خوانی این جشنواره تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه محورهای جشنواره شامل گروه‌های مولودی‌خوان، بخش‌های انفرادی شعر و مدیحه‌سرایی و بخش مقاله است، افزود: این جشنواره در سطح ملی از ۱۳ رجب در مشهد مقدس آغاز شد و اختتامیه آن همزمان با نیمه شعبان در قم برگزار و از برگزیدگان نهایی تجلیل خواهد شد.

میمنت‌آبادی اظهار کرد: در هر دوره از این جشنواره، از یک پیشکسوت عرصه مولودی‌خوانی تجلیل می شود که امسال در دومین جشنواره مولودخوانی نبوی از حاج خلیفه عبدالکریم صفوتی تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حاج خلیفه عبدالکریم صفوتی نزدیک به ۸۵ سال از عمرش را در این راه صرف کرد، گفت: پیشکسوتان این حوزه در کردستان جایگاه ارزشمندی دارند، دانشگاه آزاد موظف است از همه فعالان این عرصه در طول سال قدردانی کند.

میمنت‌آبادی در پایان یادآور شد: دومین جشنواره «مولودی‌خوانی نبوی(سماع)» با همکاری مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha